Policija
— 623 —
Министарство Финансија није усвојило захтев Великог Жупана са следећих разлога:
По чл, 28. Закона о окружним, среским и општинским буџетима, једном одобрени буџет не може се узети у поновно расмотрење и решавање, а бригу о законском извршењу буџета, противзаконитим или ванбуџетским одлукама, води Велики Жупан. Према томе, ни одобрени буџет среза Нишког не може бити анулиран и поново решаван.
Прелазећи на оцену истакнутог питања: треба ли варош Ниш да учествује у сношењу терета среза на чијој је територији, Министарство Финансија налази, да није надлежно довосити одлуку по томе питању. :
По чл. 50. Закона о уређењу округа и срезова, на који се Жупан у своме предњем акту позива, сваки срез са свима својим општинама чини једну заједницу ради старања о заједничким задатцима, а у циљу, да се уједињеном моралном и материјалном снагом једног среза подижу и гаје све те установе, које су на културно унапређење и материјално благостање среза, а по чл. 54. истог закона, на који се Жупан такође позива, за извођење горњих задатака постоји законом установљен надлежни орган, среска скузшшина и срески одбор.
Тај фактор, среска скупштина, јавила се овде у својој улози и решила: да варош Н, плаћа срески прирез.
И по новом Закону о Обласној и Среској Самоуправи чл. 101. 102. и 103, стављају среску скупштину у исти положај са истим правима. .
По чл. 14, и 40. Закона о уређењу округа и срезова надзорна власт над радом среске скупштине јесте срески начелник а по чл. 125 Закона о Обласној и Среској Самоуправи јесте срески поглавар.
По одредбама горњих закона, срески начелник односно · срески поглавар, кад нађу да је одлука среске скупштине прошивна уставу или коме позшпивном закону, дужни су обуставити је од извршења и по одредбама чл. 14. и 40, спровести је Министру Унутрашњих Дела на Држав. Савет, а по одредби чл. 125. Закона о Обласној и Среској Самоуправи таква решења подлеже расматрању Управних Судова.
Према овом стању, ако одлука Среске Скупштине није била у сагласности са законом, срески начелник, у овом слу-