Policija

— 894 —

феномен — злочинац, па били то социални или климатски или други биофизички моменти. Злочинац је Ломброзу феномен, као што му је и геније феномен, док је злочин само апстракција. Ради тога се његова школа и зове позитивна: испитује наиме појаву конкретну, појаву коју до танчина можемо“ да детерминишемо и да аналишемо, Има пред собом дакле објекте сличне, објектима осталих природних наука позитивних, егаактних, те се стога служи потпуно истим методама. Из позитивне неоантрополошке школе непосредно се развила“ криминална антропологија и криминална психологија а посредно научна полиција. Док је стара класична школа априорно сматрала да су осећаји, хтења, мисли и чуства свих. · људи и поштених и слочинаца, приближно квалитативно једнаки, док је мислила да је казна за застрашивање „поште них“, зато да злочина буде све мање и да се не шири, и док стара школа полази с гледишта да је човеку дана слободна воља и да је с тога и одговоран за своја дела и за своје поступке, неоантрополошка школа оснива нову науку, крими налну антропологију, и после дугих и бројних истраживања. доказује да злочинац по свом соматском и по свом физиоло- · шком саставу не одговара потпуно нормалном, т. 38, поште“ ном, човеку, да између њих постоје разлике и антрополошке, и фазиолошке и психолошке, и да је стога немогуће застра"шујући друге поправити и изменити органске квалитете будућих глочинаца, те помоћу многобројних статистистичких. података доказује, да развитак, пораст, опадање злочина уопште или појединих врста злочинства нема никакве везе с модификовањима кажњавања. А како модерна научна психологија не може да докаже да је човек обдарен слободном“ вољом, неоантрополошка школа одбацује мишљење да је човек одговоран за своја дела, већ тврди да је човек и као“ биотичка и као психичка целина, а према томе и сва његова. дела производ његове биотичке, физичке, социалнопсихичке средине, те стога испитује и утврђује све утицаје, било пренаталне било постнаталне, које могу на њега да делују. Али баш стога што су Ломброво и његови ђаци успели да поставе“ "камен темељац новој науци о злочинцу и о појави злочина,. они који су у томе видели опасност за друштвени, морални,. верски, па чак и за државни поредак, дуго су покушавали да,

Мана а да А таватаваећоа с банака паса