Policija
– 1002 — |
зити најновије и код нас још непреведене приповетке чувеног Конана Дојла, у којима је опртан модел сувременог полицајца.
Најзад ће, опет по жељи претплатника, и илустрације бити заступљене у већем броју но до сада.
Децембра 1927. г. Уредништво. у Београду.
НАДЗОР НАД ОПШТИНСКОМ САМОУПРАВОМ ПО УГАРСКОМ ОПШТИНСКОМ ЗАКОНУ ОД 1886.
Одредбе угарског општинског закона од 1836, изложили смо у једном чланку који је штампан у „Полицији“ од јуна до октомбра 1925. Већ тамо смо имали прилику да нагласимо, да је децентрализација надзора принцип тога закона од кога. он одступа само у изузетним случајевима. Али да би се ова чињеница могла лакше констатовати покушаћемо да у овом чланку прикажемо организацију надзора у том закону као једну целину. -
Административни надзор над самоуправама може се односити пре свега на самоуправне органе и затим на. акцију тих органа. Зато ћемо на првом месту изложити надзор над општинским органима онзкав, какав је он у смислу угарског општинског закона, а на другом месту надзор над њиховом акцијом.
Да видимо како је у смислу угарског општинског закона организован надзор над општинским органима.
19 Постављање општинских органа. — Приликом постављања општинских органа надзорну функцију врши стално. жупанијска самоуправна власт. Државна власт њу врши изузетно ито обично као другостепена надзорна власт. (!) Жупанијска самоуправна власт врши надзорну функцију пре свега. приликом одређивања оних лица, која постају општински представници на основу порезе коју у општини плаћају (вирилци). Састављање списка тих лица и његово исправљање за мале и велике општине спада у надлежност среског начелника, који је по угарском законодавству жупанијски самоуправни орган. Противу његових одлука по овом предмету