Policija
_иступима. Ако се ове контрадикције не отклоне приликом
претреса пројекта у Законодавном Одбору, примена закона о иступима биће у пракси знатно отежана, а многе одредбе данашњег позитивног законодавства прећутно поништене (јех розјепог дегосаћ рпоп) без стварне потребе, па чак и на штету репресије.
Постоји још један много важнији узрок, због кога је овај пројект испао овако нејасан и конфузан.
Комисија, којој је било стављено у дужност да га прегледа и доведе у сагласност са пројектима казненог законика и закона о кривично судском поступку, извршила је извесне: појединачне преправке у пројекту закона о иступима без 06зира на његову целину, што је имало за последицу поремећај целог система његове израде и стварање колизије између појединих одредаба пројекта казненог законика и закона о иступима. | ,
Проучавајући у детаљима пројект закона о иступима, и упоређујући га са пројектима казненог законика и закона о кривичном суд. пост., запазили смо ове његове важније махне и недостатке: |
1. У 5 8 прописују се казне на које се може осудити друштво, као правно лице, али се не опредељује кад ће се, односно под којим погодбама ове казне над њим изрицати. У 5 320 8 српског казненог зак. прецизно је, међутим, речено да ће се друштво кажњавати за кривице које учине његови органи „радећи у том својству“. Неопходно је потребно да се у овом смеслу допуни 5 8 пројекта.
2. У 55 15 и 16, који предвиђају замену казни, није одређена сразмера по којој ће се казна затвора замењивати новцем, и обратно. Из многих одредаба посебног дела јасно излази да је новчана Казна Џаралелна казни затвора, и да један дан затвора одговара новчаној казни од 30 динара, али ова сразмера важи само за изрицање казне. Потребно је, међутим/ да се у општем делу пројекта определи, да ће ова сразмера важити и за случајеве кад је изречена само казна
_ затвора, која се доцније, по нарочитој молби, може заме-.
нити новчаном казном „ако учинилац то по чему заслужује“ (5 15). |
8. У тач. 45 33 предвиђа се иступна казна за онога.