Policija

— 581 —

седница, две секције и десет подсекција). Да би се ова реформа могла спровести, предлог је предвиђао повећање броја и државних саветника и помоћног особља. Али осим овога, тим се законским предлогом имала да спроводе и једна друга врло важна реформа у циљу децентрализације судске функције у Државном Савету: Дотле је својство редовног административно-судског органа у Државном Савету припадало "општој седници за спорове; што значи да је општа седница за спорове била надлежна када год спор није на основу из_ричите законске одредбе спадао у надлежност једне од секција за спорове односно у надлежност подсекција специјалне секције. По предлогу министра Мад-а својство редовног административно судског органа у Државном Савету имало је да се пренесе са опште секције за спорове на подсекције прве секције за спорове „...изгледало је влади — каже се у експозеу мотива тог законског предлога — да би се најефикаснија и најостварљивија комбинација, у садашњим приликама, састојала у томе да се још једном прибегне систему којим је надахнут већ закон од 8. априла 1910. Задржавајући главне прописе садашње организације, чувајући брижно приндип јединства јудикатуре, пројект закона који вам подносимо на разматрање тежи да убрза ток административног правосуђа помоћу потпуније децентрализације предмета који су до сада резервисани за општу седницу за спорове, и помоћу осетног повећања судских органа“ (цит. Јехе, Де Сопзен а' та ап сотеппенх, у Кеопе ди дгоћ риђис од 1918 с. 513—514). Тако по овом законском пројекту решавање административних спорова у општој седници не би више било правило, већ изузетак. У принципу за суђење су имале да постану надлежне подсекције, тако да би Државни Савет као административни суд имао десет одељења са правом суђења. Но и "овај је пројекат предвиђао могућност да се важнији админи: стративни спорови, који изискују дубље проучавање, уступе . општој седници за спорове на решавање. То уступање могло би се догодити још пре инструкције предмета и то на ос: нову одлуке било подпредседника Државног Савета, било председника надлежне секције; за време пак инструкције то би се уступање могло догодити на захтев било председника Државног Савета, било председника надлежне секције, било