Policija

— 967 —

а у смислу другог 18 (заједно са Корзиком и Алжиријом) регионалних административних судова. У опште када год је долазило у питање замењивање префектурских савета регионалним административним судовима тешко је било одредити колики ће бити број тих судова, пошто је за свакога посланика било важно да ли ће административни суд добити и оно место за које се он нарочито интересовао. Циљ је ова два законска пројекта био — како је то речено у експозеу мотива пројекта од 1896: „..да се административним судовима даде више независности; да се положају њихових чланова даде веће сталности повећавањем њихове плате, како се они више не би сматрали привременим и почетним у адми“ нистрацији; да се функције префектурских саветника ослободе чисто административног елемента, како би се дефининивно учврстио њихов карактер судије; најпосле да би се установа упростила без незгода по странку, реализујући у исто време осетну уштеду“. (цит. Мисћоца, Геб сопзенз де ргвјесте е! !а јизнсе адтизтатуе, у Кериг ди аг. рић. 1897. стр. Пројекти су међутим у погледу овог циља успевали само донекле. Пре свега стоји да би регионални административни судови имали по њима чисто карактер административног суда, пошто они осим административно-судске функције. не би вршили ни једну од оних функција које врше префектурски савети. То је у осталом разумљиво, јер нови административни судови не би били везани за префектуре као што је то био случај са префектурским саветима. Саветодавна функција префектурских савета једноставно би се укинула, док би се њихове остале несудске функције пренеле на неке чиновнике активне администрације. Затим, такођер зато што нови административни судови не би били везани за префектуре, нити административни суд не би више био зависан од префекта, као што је то био случај са префектурским саветом. Њему не би председавао префект, већ нарочито постављени председник. Најпосле, да би се на положаје чинова нових судова привукли људи способнији и да се ти положаји не би сматрали почетним и прелазним, пројекти су

· предвиђали много боље награђивање чланова тих судова,

него што је то био случај са члановима префектурских савета. Али осим овога ови пројекти нису предвиђали ништа ви пе што би допринело да се на место рђавих префектурских