Policijski glasnik

222

ЛОЛИЦИЈСКИ ГЛАС&ИК

ВРОЈ 2§

А Р X И В А. (СВРШЕТАК). У. Пави на заиод у деловодник ! У деловодник сваког дана треба завести све предмете који су догпли, и то иод оним даном кога су примљени. »Прекоредно завођење „президијала" забрањено је. Предмете заводи тачно. Акт добро прочитај, схвати му смисао и онда га уводи тако да истина у кратко, али ипак све оно означнш, шта је се актом хтело или шта се тражи. Ие пропугатај, да увек у деловодни протокол, при заводу предмета, на дну завода ставиш свезу № предмета, јер то је услов за брже здруживање акта, а служи и као правило за сравњивање предмета. ТТ. Немој да трпиш гомилање акта за здруживање! Неопходно је потребно да се акта која долазе, а која имају везу са појединим предметпма, одмах здружују, и предају на рад. Тиме се постизава бржи развој послова, а олакшавају се знатно послови у архиви, јер ће тада увек иматиГ мање оних, који ради ургирања по својим предметима власти предстају. Поред тога избегавају се и могуће неправилности, које се често дегаавају. Да докажемо примером. Деси се, да неко тражи скинуКе забране, с тога што није од стране поверилаца благовремено оправдана. Тај акт о скипућу није здружен, но стоји на сајузу. Међу тим, поверилац доцније је дигао тужбу за оправдање и долази пресуда, или наредба за рочиште. Дужник вели, да је поднео акт и чека решење о скинућу, а не пресуду или позив за рочиште. Дакле већ неправилност и збрка, која се не сме допустити. А све ово дошло је само с тога, што акт за скинуће није био здружен. А да је то било, решење судско било би у сасвим другом правцу и не би имало повода ни заплету ни жалби. УН. Пази иа рокове ! Шта су рокови? То су акта која су сређена у архиви редним бројем и чекају на рок за жалбе или за ма какву даљу процедуру, Тамо се слалсу изречене пресуде које чекају на рок своје нзвршности за наплату, забране за правдање у законом остављеном року, пресуде по иступним кривичним предметима, решења судске или административне природе која чекају рок за поступање по истима. Ова акта треба брижљиво прегледати сваки дан и све оне предмете, по којима нема лсалбе, дакле кој I су постали извршни, треба са означењем „извршно" или „није поступљено по наредби 9 »није оправдана забрана у законом року«, предавати суду за наредбу за даљу судску процедуру и извргаење. УШ. Слажи одмах свршена акта и она која чекају одговор! Ништа горе није видети, но када се уђе у какво надлештво, па вам пред очи изиду претрпана и растурена акта на све стране неуређена и несложена. Код оваког стања ствари не може се ни очекивати никаква тачност, ред и брзо свргаавање послова. Докле онај који тражи акта претура редом сва акта по оним растуреним и неуређеним гомилама, дотле онај коме се предмет тражи окука чекајући и дангубећи пред вратима или у самој канцеларији и сам чудећн се шта је то и на што толико претурање. За то не проиуштај но одмах чим примиш акта слажи их хронолошким редом на своје место. Ако су предмети сасвим свршени ти гледај да их одмах и Фасцикулираш, — то јест сложиш и повежеш у свеске, — ако су она која чекају одговор слажи их тамо, или су за рокове, мећн их на своје место у ред. Само ако тако будеш радио, онда можеш рећи да ти је архива у реду. IX. Фасцикулираље. Какав је то иосао? Сва свршена и коначно расправљена 'акта долазе на место одређено за Фасцикулирање —• слагање за архив. •—• Овај посао вргаи се овако: Сваки свргаени предмет мора добити свој редни број Фасцикуле у коју улази. Узима се деловодни протокол и онда се види деловодна нумера дотичног предмета,

који се има Фасцикулирати и сракњује се са истим. Ако се слаже, онда значи да је предмет исправан и ставља се на противној странп „садржај регаења« онде где је означено »Ф к »Ред (( „I — 1«, и тако се продужава све даље докле се иста Фасцикула не попуни и онда долази „II — 1", и тако даље. Није рђаво за веће архиве, но би било и оправдано, да се сва акта у предмету Фасцикулирају на Фасцикулу у коју предмет улази. Ово ради веће гарантије и ради тачнијег и бржег рада при тражењу предмета.

ИЗ ДРНЕ КЊИГЕ ЈЕДНОГ ПОЛИДИСКОГ ЧИНОВНИКА. (у преводу М. П. Јовановића). 7- 001.0НЕ РЕ1_ МОМОО!*) Анђиолина! Нека необична узбуђеност опажала се у свету, који је испунио сву багату елегантне ресторације на Р^агга СгапсЈе. Анђиолина, улична певачица! Пре неколико дана догала је у нагау варога, и већ је њеиа уметпост, но јавним локалима ресторација и кавана, који беху њена СФера, свуда славила необичан тријумФ, загата је Анђиолина имала да благодари од чести својим личним дражима, а од чести и дражесном приказу веома дирљиве песме II 1)о1оге с1е1 топс1о —■ бол од света, туга због живота. Она бегае нежна плавојка, бела лика, племенитих црта лица, коме два крупна црна ока даваху особиту чар, појачану јога неким лаким болним осмејком око узаних ружичних усана. Да ли овај долажагае из какве Физичке патње —- Анђиолина као да имађаше леву ногу нешто узету — или из каква бола душе, за све дотле беше тајна, јер улична певачица ни са којим гостом тих локала, кроз које је свако вече свуд около ишла, ни у какав говор се није упуштала. »Ога21е, 81§-поге! (с беху јој једине речи, које су јој се са усана могле чути, кад их је механички понављала, прибирајући што јој се пружало као цоклон. Анђиолина као да стајаше и под строгим надзором. Некакав дугачак човек, с грбом на леђима, средовечан, некако одвратан и гадан, беше увек уз њу, а и у певању праћагае је с неком врстом гусала, уз које је он вегато свирао. И најживља Фантасија једва да би могла нацртати већу противност између идеала и трошности слике човекове, него што је опа изражена у Анђиолини и њезину другу. Близу беше мислити, да је улична певачица намерно изабрала себи таква партнера, да би тако у што јачој светлости истакла тај контраст и вредност личних јој дражи. Но да ли се може веровати у таку ирепреденост овог нежног створа, лица једног анђела? Томе би противречио већ тај Факат, што певачица као да стоји у неким односима зависности од богаља, који јој увек сваки покрет прати Аргусовим оком. Анђиолина, која имађаше на себи идеализовани италијански костим, отварала је концерат са којом нацНоналном песмом и увек односила аплаузе. »Хоћемо II Ро1оге с1е1 топс1о к , примети мој пријатељ X., који поред мене сеђаше и за ту се иесму одушевљаваше. И са других столова зачу се иста жеља. »II Бо1оге с!е1 топс!о <( , зачу се са свих страна, мало за тим. Музиканти се одмах припремише да угоде жељи. Богаљ поче увод уза своје гусле и Анђиолина стаде, лако скрстивши руке и подигнув.пи погледе тавних и сањаличких очију својих к небу, на коме трепташе хиљадама јасних звезда. „Цп ап^еЉ 8оп ш —• анђео сам ја (( , тецијаше са лако отворених усана њезиних, и стапањем гласа, у Италијанака ретким, певагае дирљиву песму туге анђелове, који је из раја слетео на земљу, да ту позна шта је туга због живота, бол од света. ,1)а Ш1 П с1о1ог с1е1 топс!о, т 1л с1аго с1е1 апд-еП, с1е1 апдеН Г атоге." 0 дај ми да тугујем због живота, па да ти дадем анђелске љубави.

*) Бо1оге (1е1 шопЈо ио италијанском, "УУеНзсћгаепг по иемачком, значи : туговање над пролазношћу и нишгавидом бића човекова, поимајући живот као нешто чему се не само немамо рашта радовати, него га морамо сматрати као ираву беду, јад и бескорисну муку само. При свем том, песмом, помиљаном овде у тексту, приказује се жудња анђела да на свет дође, да дакле све те муке и бол поднесе — ради љубави.