Policijski glasnik

СТРАНА 46?

I. Цреседник олштинског суда. 1. Н. Н. (занимање) из Н. II. Кметови: 2. II. Н. (занимање) из II. » » » » Н • ^* » » » » Н. и т. д. (ако их је више;

III. Одбориици:

IV. Заменици одборника:

5. Н. 6. » 7. » 8. » 9. » 10. в И. » 1 <2. , Дан,

Н. (занимање) из Н. 13. Н. II. (занимање) из Н 14. » » » » 1 5 1 ° • » )) )) )) 16. р » » )> 1 7 1 ' • » » » » 18. » » » » 19 1 » » » » 20 » п » » и. т. д. (ако их је више)

месец и година Место

V.

Представник листе Н. Н. (занимање) из II. Заменик II. Н. (занимање) из Н. Предлагачи: (у општинама до 200 пор. глава — 25; од 200 до 500— 50; од 500 до 800—75; ипреко 800—100 предлагача). Суд општине уверио се : да су предлагачи ове листе испунили услове, који се траже по чл. 53. в. и 53. г. закона о општинама, — за то је на основу чл. 53. д. закона о општинама потврђује.

Дан, месец и година Место

Председник општинског суда, II. Н.

општински печат

Деловођа,

Кметови: Н. Н. Н. II.

На кандидатској листи могу, алк не морају бити означени (именовани) представеик и његов заменик (за бирачки одбор.) Остали се услови по закону морају испунити, иначе је листа неуредна. Овако оастављену кандидатску листу, у два оригинална, равногласна, примерка, са потписима предлагача, и чрећи такав исти примерак, без потписа предлагача, предају општинском суду, најмање два од потписаних на њој предлагача, на протоколу саслушања. најдаље на иет дана, пре одтређеног избора, а то је у овом случају, најдаље до закључно деветог ]ануара идуће године. Уз кандидатску листу, предлагачи предају и писмени пристанак свакога предложенога кандидата, написан и потписан на начин предвиђен у чл 53. д. закона о опгптинама. Општински

суд ће издати реверс предлагачима, који му листу поднесу, одмах ио ириЈему исте, и поступиће даље по чл. 53. д. закона о општинама. За вароши: Београд, Ниш, Крагујевац и Лесковац, подноси се онолики број кандидатских листа, колики је предвиђен трећим ставом чл. 53. д. закона о општинама. Бирачки одбор, на захтев ма кога од својих чланова, или услед ма какве сумње или потребе, има право да од општинског суда тражи оргиналну листу, ради сравњења са листом на гласачкој кутији залепљеном, и општински суд је дужан, да му оригиналну листу одмах иокаже. IV. По чл. 53. и. закона о општинама, свака општина дужна је да набави сав изборни материјал о своме трошку. Тај материјал је онај и онакав исти, какав се употребљује и при изборима народних посланика. У колико је од истог заостало код појединих општина, уступа им се бесгшатно на чување и употребу, и за избор општинских часника и за изборе народних посланика. Државне власти, које су од "ојединих општина одузеле изборни материјал, дулше су да га врате општинама на реверс, одмах а на]даље до ирвот јануара 1906. године. У колико тај материјал не буде довољан, општине су дужне, да га допуне из својих средстава. Да би се свака општина благовремено снабдела са потребним јој изборним материјалом, судови општински обратиће се одмах за набавку истога надлежним полицијским властима, а ове ће ме о сваком таквом захтеву одмах деаешом известити, ради даљег управљања. Сав потребни, законом означени изборни материјал, мора бити у свему спремљен, у свакој општини, најдаље до 14. јануара 1900. године закључно. Општински суд је дужан, по чл. 54. 6. закона о општинама, да тако спремљен материјал преда на реверс бирачком одбору, ка дан 15. Јинуара 1906. године у 7 сати ире иодне у згради одређеноЈ за гласање. Уз овај материјал и оверен препис објаве — огласа — о сазиву збора, општински суд ће предати бирачком одбору ијш један примерак закона о општинама, са свима па и најновијим изменама и допунама у њему, од 3. децембра 1905 године. V. Законодавац је, при доношењу најновијих измена и допуна у закону о општинама— поштујући општинску самоуправу — стао на гледиште: да је иаш народ дозрео за онштинску самоуправу; да је већ довољно навикнут на тајно гласање, које је овим изменама уведено и за изборе општинских часника; да су општинске власти (суд и одбор општински) спремне и позване, да за изборе припреме све што им дужност налаже, и исте најсавесније и најтачније по закону изврше — без одређивања нарочитих председника бирачких одбора, са стране, ван појединих општина, и без излагања општина излишним трошковима. С тога је желети, да општинске власти с једне, и бирачи с друге стране, учине, све што им д\жностналаже, да такво очекивање законодавчево иоправдају. А да би се правилност избора што јаче загарантовала, од свију могућих злоупотреба, предвиђене су врло строге, врло осетне казне, како за иоједине општинске органе, тако и за бирачке одборе, ако се и у колико огреше о поједине законске одредбе. Сматрам за дужност, да им нарочито скренем пажњу на измену чл. 159. закона о општинама, по коме је предвиђена казна, за дела тамо наведена, од 500—1000 динара, и на измену чл. 165. истог закона, по коме је предвиђена казна, за дела тамо наведена, од 300—2000 динара. Осуде за дела из оба наведена законска прописа, изриче н.адлежни ирвостеиени суд. Да ни једно од одговорних лица не би избегло заслужену казну, наређујем свима нолицијским органима, а нарочито окружним и среским старешинама: да обрате најозбиљнију пажњу, како на припремне радње за одређене изборе општинских часника, тако и на рад бирачких одбора, за време избора, и да све оне, ко^и се ма у чему о закон огреше, у границама закона и свОЈе надлежности најстрожиЈе казне; а све оне, за

*