Policiski rečnik : Knjiga prva A — E

разлике између сума одобреног и предложеног буџета с објашњењима, сваке разлике. Цифре из текућег и последњег закљученог буџета уносе е у напред поменуте засебне ступце поред одговарајућих наименовања у озицијама.

Уз предлог државног буџета, морају се најзад поднети и штампати табеле одобрених самоуправних приреза за годину у којој се буџет одобрава, (чл. 15. и 19.);

„~ з) Кредити за нова грађевинска, _ предузећа, и инвестиције уносе се у предлог буџета тек пошто се у детаљима, израде планови и усвоји потпун предрачун трошкова за то предузеће. За предувећа и инвестиције, на које се одобрени кредити имају трошити више година, у предлог буџетски уноси се само онолико, колико је потребно у години за коју се "буџет саставља, али се у тексту партије односно позиције мора изнети целокупан издатак. Ако је ва грађевине унесена у буџет извесна сума у нарочитој партији или позицији, то се и за сваки вишак те суме мора, тражити од Народне Скупштине накнадно одобрење. Док се ово одобрење не добије, мора се обуставити сваки рад „ако то не би било штетно за државу“. За ове вишкове одговаају материјално органи чијом су ривицом постали (ЧЛ. 21.);

и) Кредити на поверљиве циљеве уносе се само у буџете М. С. П., М. У. _Д. и М. В. М. Ови кредити троше се под надзором Министра Председника, и не подлеже прегледу ~ Главне Контроле (чл. 29.);

JJ) Плата указног особља уноси се у предлог буџета, само на основу одредаба степеновања. звања у специјалним законима, а према, стварном стању њиховог броја и плата како се затекло при склапању буџета, али тако да се види и издатак за целу

годину. За службенике, који Добијају периодске повишице, морају се предвидети и суме на ове повишице

но у засебним позицијама. Док се степеновање плала, по звањима, не изврши, узеће се стање које се затекло

(чл. 93.)

к) Бупџетом се не могу заводити нова звања у државној управи, нити се њиме могу повишавати плале. Исто тако буџетом се не сме од“ ивати ни степеновање плата (чл. 24.);

л. У предлог буџета прихода не могу се уносити, као редовни приходи, суме заосталих прихода од Daнијих година, уштеде буџетских кредита, суме добивене од сталних зајмова, као ни претеци приреза установљених за изравнање буџетске равнотеже (чл. 25.);

љ. Поред редовних буџетских кредита за редовне државне потребе, у државни буџет за сваку годину уносе се нарочите суме као резервни буџетски кредити: 1) за омање недо- | вољно предвиђене расходе; 2) за сит- | не неименоване потребе у позиција- | | ма, и 3) за мање ванредне држав- не потребе (Чл. 26.).

м. Из кредита за недовољно предвиђене расходе могу се, накнадно, повећавати сви буџетом – одобрени кредити на материјалне расходе, У колико се покажу као недовољни, а за личне само у толико у колико они стоје у нераздвојној вези са оним материјалним потребама, које изазивају повећање, али где никако не могу долазити повећања на плату указног особља. | :

Износ овог кредита не може бити већи од један од сто (1%) од укуп- | не суме кредита одобрених на мате- ријалне расходе целога буџета. о

Црпљење овог кредита по захтеву појединих министара до хиљаду дДинара, одобрава Мин. Ф. Преко ове суме потребно је решење Мин. Са-