Policiski rečnik : Knjiga prva A — E

· министарства, односно установе, који су одговорни, по закону о чиновницима грађанског реда, за, тачност фактичког стања. Овако израђени предрачуни достављају се М. Ф., најдаље до 10. августа, које на основу њих и својих података, саставља, општи предрачун државног буџета до 1. октобра. За установе, које не подпадају ни под једно ~ министарство, предрачун буџета саставља само М. Ф. (чл. 9.).

6) При склапању предлога буџета, приходи за једну тодину уносиће се с обзиром на суме прихода добивене за, последње три године. Одступања. од овог правила, може бити код оних прихола, који стално расту или опалају, или где друге прилике, које утичу на висину прихода, траже или налажу одступање. За све ове случајеве мора постојати нарочито објашњење. Приходи, који се добијају на основу уговора, уносе се у предрачун у утовореним сумама (чл. 10.);

в) Ови министри дужни су, уз свој предлог буџета, поднети и један општи експозе с писменим објашњењем о свакој повећаној суми расхода. Никакво повећање расхода, не може се предлагати, ако нема ослонца у специјалним законима, или стваорној потреби, документованој подадцима, из завршних рачуна ранијих TOдина, или нарочитим разлозима и подаштима, (Чл. 11.);

г) Мин. Ф. дужан је, да при састављању буџета, изведе равнотежу између прихода и расхода, а ако у овоме не успе, онда да пронађе извор из кога, ће покрити дефицит. Овај може привремено бити и непокривен, али се ни у ком случају не сме прикривали (Чл. 19.);

д) Државни приходи и расходи могу бити: редовни, нередовни % ванредни. Редовни су приходи они, који 19-

ку из сталних финансијских извора

а, редовни су расходи они, који с јављају стално сваке или скоро сва ке тодине у буџету. 80 Нергдовни су приходи и расходи они, који се појављују с времена, на. време: једне године, па треће, пете, шесте и т. д., или трају само ва неко. време. : · Вакредни су приходи они који се нису могли предвидети, или су постали после буџета, или су случај ни, или их је изазвала каква нарочита ванредна државна потреба, | трају само дотле докле и она траје. Ванредни су расходи они државни расходи, који се чине на ванредни државне потребе, које се не могу по именично предвидети државним '6 петом, или које се не могу подмири: ти Федовним средствима државног буџета. | Ови приходи и расходи, ма по ком основу постојали, и ма какве врсте били: редовни, нередовни, ванредни, морају се унети у државни буџет (чл. 14. и 16.); | b) Нередовни и ванредни приходи. и расходи излажу се, у државно: бупету, одвојено од редовних прихода и расхода. Редовне потребе и гр довни расходи не могу се подмиривати ванредним или нередовним при ходима, (чл. 17); е) При састављању предлога, бу џета најпре ће се изложити државни расходи па онда приходи. Суме прихода и расхода, уносе се у буџет у бруто износу, а суме прихода стављају се само у целим динарима. (чл. 18.); ж) Поред предложених сума рак хода и прихода за предлог буџет: увек ће се у особеним ступцима. уно сити још и одобрене суме по буш текуће године, као и одобрене суме закључене буџетске године с о реним резултатом, ради упоређења.