Policiski rečnik : Knjiga prva A — E

и упозна Народну Окупштину о свима, својим тужбама код Државног Савета против указа или решења министарских; као и све случајеве спорне визе, расправљене одлукама Министарског (Оавета у смислу чл. 59. овога закона.“ (чл. 95).

Обласне контроле. За преглед рачуна самоуправних власти, установа и корпорација ca сталном државном помоћи и рачуна, црквених и манастирских, који су подлежали прегледу Гл. Контроле, законом о Гл. Контроли установљене су обласне контроле (чл. 97). Обласну контролу састављају пајмање два члана и најмање два рачунонспитача. Чланове и њихове заменике именује обласна скупштина, а рачуноиспитаче поставља ~ Славна. Контрола, на терет обласног буцета. Имају ранг и плату рачуноиспита:ча Гл. Контроле. За преглед рачуна, _ установа или корпорација са државном помоћи, једног од два чада обласне контроле одређује – дотична _ установа или корпорација (чл. 97 до 99). | | Обласна контрола у својим седни_ цама решава о разрешењу прегледаних рачуна, о тражењу и скидању обезбеђења. за штете по прегледаним рачунима, изриче дисциплинске казне над рачунополатачима и друтим одговорним лицима, решава o кривичној пријави код надлежне судске власти; за консталтоване злоупотребе доноси извршна решења о накнади штете, ако не постоји спор о величини суме или ако није спорно правно питање одговорности; подноси тужбе за накдану штете надлежним редовним судовима, ако је спорна величина, штете, или – правно питање одговорности, и расправ-

202

рачунима, који подлеже њеном прегледу (чл. 109).

За пуноважно решење у седницама обласне контроле потребна je присутност два члана обласне контроле и једног рачуноиспитача, који седницама, председава. Шеф је обласне контроле по рангу старији рачуноиспитач. Седнице се држе на позив шефа или по наређењу месне контроле (чл. 100 и 108).

Рачуноиспитачи обласне контроле врше преглед рачуна по прописима који важе за преглед државних рачуна, а и у погледу одговорности изједначени су са рачуноиспитачима Гл. Контроле (чл. 101 и 104). Законом је још прописано:

„Члан 105. Главна Контрола врши надзор над обласним контролама непосредно преко месних контрола.

Обласне контроле дужне су слати Главној Контроли месечне извештаје о своме раду са спкском свију случајева, где је штета констатована и шта је по том ураЂено- Оне су дужне дати Главној Контроли без одлагања сва обавештења и доставити службена ~ акта, која она затражи,

Главна Контрола има право, тде тод за потребно нађе, вршити преко својих органа – непосредно преглед рачуна и материјала, власти п установа, које подлеже OGласној контроли.

Члан 106. Главна Контрола може, ако обласна скупштина не би благовремено поставила или не би могла благовремено — поставити чланове обласне контроле, поставити на рачун области своје органе за вршење дужности обласне контроле.

Члан 0107. Главна | Контрола

Ља сва питања од општег зна/ча,ја, по

врши дисциплинску власт над ор-