Postanak fela pomoću prirodnog odabiranja
Сумарни иреглед.
Ја сам у овој главп покушао, да у кратко покажем како душевне особпне наше домаће жпвотиве варпрају н како су те варијацпје наследне. Јоште млого краће ја сам покушао да покажем како пнстинкт лагано варпра у дивљпнн. Без парбе, инстпнкти су од веома велпке важности за сваку жпвотпву. С тога нема реалне тешкоће да у промењеним уветима жпвота,природно одбирање може нагомплавањем малпх модпФпкацпја ннстинката, којп су на свакп начин кориснн до сваке велпчине доћп. У многнм догађајпма ie хабптус нли употреба н не уиотреба, по свој пршшцп пмала. свој део. Ја не тврдпм, да а>акта поменута у овој главп веома оснажују ноју теорпју; алп по моме најбољем суђењу нп једнна та тешкоћа нпје кадра, унпштити моју теорпју. С друге стране, Факт да пнстинктп нпсу свакп пут апсолутно савршенп и да су подобнп да греше: да? нн један пнстпнкт не може бнтн само за добро друге жпвотпње, премда се животпње корпсте пнстпнктпма другпх; да се канон прпродне нсторпје „Natura non facit saltum“, даје прпменитп на инстпнкте онако псто, као п на телесне структуре, и да се потпуно са предидућега гледпшта протумачптп да, док је нначе не објашњено, све то скупа. тежи да утврде теорпју прпродног одбпрања.
Ова је теорнја такође ојачана некпм другим Фактпма, што се тпче пнстпнката тако да је-
430
ОУМАРНИ ПРВГЈЕД
Гл. VIII.