Povlačenje srpske vojske ka primorju i osnivanje "intendantske baze" u Draču i Skadru
19
жеола. Тај предлог је начелник штаба решењем својим од 6. Х. 1915., ПовЕНо 1593 усвојио и одмах је била послата наредба свима командантима ди:изиских сбласти на војишту, да по послатом им разрезу реквирисане кулучаре упуте у одређена места.
Кад је Врховна Команда у погледу оперативном и административном издала све потребне диспозиције н одредила правце повлачења оперативној војсци и ње. ним установама, кренула се са целокупним својим штабом из Крагујевца 10. Х. 1915. и истог дана стигла У Крушевац да одавде продужи командовање.
Главној интендантури је прва брига била да најбрсжим путем и начином прикупи податке о евакуисаним интендантским потребама у одређена места
Евакуација тих и многих других потреба створила је на железницама такво хаотично стање, које није мо: гло бити размршено ни после евакуисања ове привремено створене базе. Н. пр.: »Саобраћајно оделење Врховне Команде са ОСБр. 6624 јавља главној интендантури да је на разним железничким станицама дуж целе пруге залутало (!) разних интендантских потреба у 223 вагона, јер, вели, вагони нису били »упућени прзвилно««(2) те су се означеног момента нашли на местима, где нису могли бити истоварени«. |
Кад је главна интендатура ради пречишћења тога, стања послала саобраћајном оделењу нову диспозицију за упућење тих вагона у Крушевац и Краљево, приспело је у Крушевац само 8 вагона и у Краљево 99 а о: статак или није ни постојао, или је поново залутао ('). или су га пљачкаши развукли. На тај је начин била пречишћена ова саобраћајна збрка.
Управници главнога слагалишта у Ћуприји и Јагодини који су вршили експедицију тих потреба, били су виши чиновници и разумни обвезници и нису матери-
#