Povlačenje srpske vojske ka primorju i osnivanje "intendantske baze" u Draču i Skadru
18
Мораве, тако да ни најмање стовариште не падне не пријатељу у руке. У крајњем случају ако се штогод не би могло ни под којим условима спасти, то да се уни-
шти (одељак 1Х. део ШП. »Адм. правила за мобилно и ратно доба«);
7. евакуација Ниша вршена је по упутствима ми. вистра војног, а делегат министров, коме је та дужност била поверена, стојао јеу телефонској вези са главним интендантом, који му је указивао помоћ по могућству. Иако главна интендантура није могла са прецизношћу предвидети убрзану потребу евакуисања Крушевна и Краљева итд., она је ипак предвидела потребу уређења што бољих комуникација на југозападном делу Србије, почев од Западне Мораве, где се губи железничка пруга, као најмоћнији помагач лаког и брзог саобраћаја. Предвидела је дакле потребу што боље организације позадине, која је дотле била од споредна значаја. Требало је створити што јача подвозна срелства, која би недостатак железничке пруге донекле попунила. Располажући са аутомобилским одредом од триестину камиона, који због посве рђавих путева нису били сигурни, главна интендатура је предвидела поновно организовање Главног Интендантског Воза од 1500 кола, који је још у почетку рата (јула 1914) био дисформисан, раздавањем његових делова (имао их је пет) појединим армијама и другим командама ради појачања њихових посве недовољних колонских возова. У томе циљу је учињен предлог Начелнику штаба, да се реквирисањем кулучара образује тај нови главни ин: тендантски воз и стави на расположење глав. интендантури, која би га упутила у најважније за тада центре, пи то: у Крушевац 1000 и у Краљево 509