Povlačenje srpske vojske ka primorju i osnivanje "intendantske baze" u Draču i Skadru

25

ловицу (Алексинац) који тамо није ни стигао, него су из Крушевца послати нарочито у Ђунис и Прћиловицу по 22 == 44 вагона, и по томе у означено време имало се рачунати за евакуисање:

- у Крушевцу са 300 вагона и у Краљеву са - 158 вагона.

отребе дотурене у Ђунис и Прћиловицу повукле су трупе, које су се тим правцима повлачиле.

Мако са прецизношћу нисам могао предвидети потребу скорог евакуисања Крушевца и Краљева, ја сам ипак предвидео још за време бавлења Врховне Команде у Крагујевцу, потребу уређења што бољих комуникација на југо-западном делу Србије, почев од долине Западне. Мораве, где се губи железничка пруга као најмоћнији помагач лаког и брзог саобраћаја. Предвидео сам дакле потребу што боље организације позадине, која је дотле била од секундарног значаја.

Поред организације војних станица у свима најважнијим етапама означене просторије, — увидео сам и потребу стварања што јачих подвозних средстава, која би недостатак железничке пруге донекле попунила, са чега сам поред подвозних средстава, којима се већ рагсполагало, предвидео поновно организовање Главног Интендантског Воза, који је у почетку рата још дис формисан раздавањем појединих делова његових појсдиним армијама и другим командама.

У томе циљу учинио сам предлог Начелнику штаба: да се средством реквирисања кулучара, образује и мени стави на расположење Главни Интендантски Воз са јачином од 1500 кола и У у најважније за тада центре и то:

у Крушевац 1000 кола и у Краљево 500 кола.