Povlačenje srpske vojske ka primorju i osnivanje "intendantske baze" u Draču i Skadru

52

тога да он по својој дужности, који руководи само операцијама, није позван да решава односно оживљава и упуштене интендантске проблеме, него влада која то чини кроз министра војног, с којим опет за те послове и за рачун Врховне Команде стоји у сталној пословној вези главни интендант, у својству представника врховне административне установе и органа Врховног Штаба (чл. 11. Уредбе о служби у позадини војске). Он прорачунава и тражи интендантске потребе за оперативну војску од министарства војног да их оно набави и дотури онамо, куда их услови за извођење операција захтевају. Ако ни министар војни нема тих средстава У земљи, онда му их влада изналази изван земље.

Ми смо били на чисто и са стањем хране на војишту, јер смо успут, од Рашке до Призрена, сазналн и уверили се да је и министар војни до поласка у Солун био исцрпео све теренске изворе у позадњем делу војишта (јужној Србији) и да је прикупљена средства исхране концентрисао у Митровици, Приштини и Призрену. Тим се и објашњава ова продужена исхрана оперативне војске за десет до дванаест дана више, но што смо ми на Рашку, у оскудици потпунијих података, могли предвидети.

Ми смо на послетку били свесни и крајњег интендантског успеха који се упоредо са повлачењем оперативне војске могао постићи, а то је: да је министарство војно у црпењу теренских средстава постигло исте успехе у јужној Србији, које је постигла и главна интендантура у северној, као и да су нам та средства подржавала и подржала оперативну војску до Призрена.

Какав нас је успех у томе погледу очекивао од Призрена па на даље, кад је министарство војно без замене уклоњено из акције, и кад ни пред собом ни за собом немадосмо никаквих теренских извора, ни нама познатих профијантских штокова, — нисмо били кад-