Pozorište

и | АЗО о

ПИСМА ИЗ СРБИЈЕ.

(Битан. — Србин, немачки глумац. — Прва скупштина глумаца целе Немачке. 6 дрираан летимичан предлог.) (Наставак.) 3 | Фонд ће се састојати: из капитала | државном сабору поднесе молба, да се закоји ће нарасти десетогодишњим улогама кон о издавању концевије за позоришта из добровољних прилога; из завештања. | подвргне ревизији, па да се у њему на Извори су му: интерес неприкосновенога | по ве тачно изведе „појам“ о: позоришту. фонда; интерес осталих капитала; улози | Као што видитите немачки државни за29, од сталне плате евију чланова; дохотци Бон стрпао је и позориште у занате, па од уметничких представа, који би се уко- та је сваком капиталисти од по муке дорист фонда давали и при којима морају, бити. Ово. је причинило те се распрострле чланови бадава суделовати; доходак од по немачком царетву многе позоришне пи впредставе, коју ће позоришта давати једном ницеи пушнице, у којима се игра коу години у корист Фонда, ит, Д. медијалилук и друге неслане лакрдије, Боље После мале почивке настави се опет им је дакле место 300 имати етотинаЕ поседница, Председник др, Хуго Милер уступи | зоришта, али ово би биле позорнице, а не место потпредседнику дру Левеу, јер је 5ао многе садање — просте- рестауравам хтео. да учествује у дебати, па одмах | ције, На што Берлину 40, кад би, по реузе реч. Између осталога рече: „закон 0 | чима Милеровим, довољно било 14. Овака ковцесијама не можемо добити онакав какав | назови позоришта стварају пролетарижелимо, јер је држава већ издала закон о. јат глумачки, који само понижавају дорадњама, па не ће хтети издани закон по- »стојанство тлумаца — уметника, вући натраг. Погрешка је садањем закону, У четвртој ведници изабране ву што господа у државном сабору нису на | комивије за редакцију доневених предлога, | | | | | |

чисто знала, шта је управо позориште; јер | водила се дискусија о другим мањим предву држали да, ђутуре могу етрпати кал- лозима, за тим прегледани и потписани дрмџију и кипоресца, што оба раде | протоколи, изјављена захвалност председс каменовима„“

| По овом је навео како су многи вадањи управитељи позоришта, да би. навратили У обам· вахата, у! вече био је банкет, па публику у своје позориште, удесили партер су се после на позив председников сви дии ложе тако, да се у њима може и јести гли у реду кроз улице споменику пред пои пити и пушити, атиме су обесеветили | зориштем, Пратио их по тотову цео Вајмар“ достојанство позоришта, као школе за: обра- | Прво су походили споменик хердеров, па | зовање и васпитање, завршујући свој го- онда виландов и учинили им пошту, па | вор. с је предлог, који је усвојен: да се | онда отишли споменику Милерантђета,

(Свршетак.)

нику и осталима Боји су помогли да се ова екупштина оствари,

А

А АААМАЋЋИЛММ ум за ЈА И

СРПСКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ. | ког догађаја, не разбирајући, да ли те последице

Је ли писац одиста изнео једну друштвену ману знаде и онај, који је инсденирао те догађаје — а пред нас; То ће порећи само онај, који. вије гле- | међу тим рад код куће. дрема; слаба жена или не2 дао оне суморне груле у пиварама и гостионицама, | вешто момче рукују њиме. То ће порећи само које се без спреме и без потребе по вас лепи дан | онај, који није испитивао какве кобне последице препиру о могућним последицама каквог политич- | могу да донесу такви разни назори окаквој ни-

о - Мец 5