Pozorište
· комад немачке многописалице ШИ. Бирх-Поајферке прика-
о
се „из поузданог извора дознаје, да је врсни | члан Н, Н, у намери, да се ангажује код неког другог позоришта, куда га на врло пробитачне услове позивају, које ће он по свој прилици и примити, да се уклони из овог легла плетака, где га гоне, ит, Ди т, д,“
Ето такве се трагикомедије збивају код позоришта, где завлада материјализам, комедијашлук. Место да се ради и говори о користима | установе саме, истакну се на видик личне кдристи појединих, и у овој гунгули најпосле се изгубе еаевим из вида општи интереси, због којих је ту и само позориште, Трагично је у овој комедији то, да се у хору ових монополиста увек нађе и поштених и за позори- | ште озбиљно заузетих људи, чија је сва | кривица у том, што ву се као безазлени | дали завести, па место да бране позориш-
не интересе, у самој ствари војују и неотице за прљаве интересе појединих себичњака, а на штету целине, моралну и материјалну штету позоришта самог,
Ово је тип глумца епекуланта, материјалисте, и нижег и вишег реда,
Да оваки члан није добра грађа за народно позориште, лако је увидети,
Он није на свом месту као човек, јер није поштен,
Није на свом месту ни као патриота, јер не љуби евој народ, и готов га је у свако доба напустити,
А је ли бар на свом месту као вешта ка Да видимо,
Ако спада у нижи разред, у „плебс“ ео Трко није ни вештак, нето је као што мало пре
| рекосмо — нула у позоришној рачуници,
(Наставиће се.)
СРПСКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ. | („Ловудска сиротица.“) Овај пун позоришног ефекта
зан је 22. Фебруара на нашој позорници. Приказ целога | дела беше један од бољих. Ј. Сајевићка изводила је овога вечера улогу Џене Ејре с таком вољом, с таким заносом, да је милина биле гледати је. Живој и доброј игри ње- | зиној одала је публика своје признање и допадање. Ув | њу се одликовао Сајевић, ком је овога пута добро пошло за руком, да у склад доведе многе несугласице у рочестровом карактеру, као што га је Бирх-Пеајферка нацртала. Поред њих двоје највише се истакла Ј. Маринковићка, која је вешто изнела све присојке и осојке у карактеру Саре Ридове. Од осталих приказивача ваља нам још с похвалом споменути Л. Маринковићеву (борђину Клеренсову), Лукића (Сама) и Љ. Зорићеву, која је Џона тог несташног и размаженог момчића живо и добро одиграла. _р
“ (Ред позоришних представа месеца марта.) У недељу 3. марта: „Љубав их мори,“ (први пут), „Без женидбе,“ „Ноћ у очи нове године,“ (по други пут) — У среду 6. марта: „Ја вас љубим“ (први пут), „ћушка по што по то,“ — У суботу 9. марта: „Живот је сан“ (по други пут). — У недељу 10. марта: „Присни пријатељи“ (по други пут). — У среду 13. марта: „Жене у устав- | ном животу,“ (први пут.) — У четвртак 14. марта: „Разбојници.“ — У суботу 16. марта: „Млетачки трговац.“У недељу 17. марта: „Виљем Тел“ (по други пут). — У. | уторак 19. марта: „Максим Црнојевић“ — У четвртак |
хУУ 75
28: дф које, 21. марта: „Маријана.“ — У недељу 24. марта: „бан и јава.“ Т. део, (историјска драма дра Милана Јовановића, први пут). — У понедеоник 25. марта: „Сан и јава“ П.
део, (историјска драма дра Милана Јовановића, први пут.) — У недељу 81. марта: „Гранбанцијаши“ (шаљива игра У 4 чина с предигром и певањем, од Илије Округића СОремца, први пут.)
Замена: „Дон Карлос.“ — „Циганин,“ — „Роб."— „Ми| лош Обилић.“ — „Француско-пруски рат“ — „Љубав није шала,“ — „Тврда вера“ (нов). — „Ђаволови записници,“
позоРИШТЕ. % (Народно позориште у Загребу.) У народном 1080ришту у Загребу одређен је за време од 17 до 31. марта 0.
г. овај ред позоришних представа: У уторак 17. марта:
„Диганка,“ (опера). — У среду 18. марта: „Катарина Хауардова.“ — У четвртак 19. марта: „Богата јединица,“ „Прва љубав,“ и „Добар вечер,“ (први пут). — У петак 20. марта: „Циганка,“ (опера). — У суботу 21. марта: „Кин,“ (први пут, у корист глумца Т. Јовановића), У недељу 22. марта: „Кин.“ — У понедеоник 23. марта: „Диганка,“ (опера, у корист певача Фасбендера.) — У уторак 24. марта: „Дона Дијана.“ — У среду 25. марта: „Дрни лечник.“ — У четвртак 26. марта: „Циганка,“ (0пера). — У суботу 28. марта: „Циганка,“ (опера) — У
| недељу 29. марта: „Медеа,“ (први пут, у корист глумице
М. Перисове). — У уторак 31. марта: „Криспино и Комара,“ (опера, први пут). Издаје управа српског народног позоришта.