Pravilnik za železnički saobraćaj u Kraljevini Srbiji

58

класи у откривеним колима, и сматра се да јепошиљаоц са таким начином возидбе сагласан ако приликом предавања на возидбу писмено у товарном листу не напомене и изрично не затражи да се дотична роба има возити у покривеним или са плаштом снабдевеним колима.

Но у оваком случају власна је жељезница да уз возарину, одређену тарифом, наплати и неки додатак.

Ако се усљед нарочите угодбе нека. роба, што се иначе товари у покривеним колима, вози у отвореним колима, онда се под опасношћу, скопчаном са оваковим начином возидбе, немогу подразумевати знатни мањци у тежини или у читавим дењцима.

3. У обзиру на робу, која се по изјави пошиљаоца у товарном листу непакована или недовољно пакована на возидбу предаје, ма да по својој природи захтева паковање, које би ју чувало од. губитка или повреде, не јамчи жељезница за штету која произиђе из те опасности што није паковано или што је паковање недовољно било.

4. У обзиру на ону робу, коју према тарифској одредби или услед угодбе са пошиљаоцем сам пошиљаоц, односно примаоц товари и стоварује, не јамчи железница за штету, која произиђе из опасности при товарењу и стоваривању, или због тога што је рђаво натоварена. На против јамчи пошиљаоц, односно примаоц за штету, која се причини возним средствима жељезнице товарењем или том приликом.