Pravilnik za železnički saobraćaj u Kraljevini Srbiji
595
5. У обзиру на ону робу, која пратиоце има,. не јамчи жељезница за штету која произиђе из опасности услед небрежења пратиоца.
6. У свима горепоменутим случајевима, док се противно не докаже, држаће се о штети, која се догодила, ако ои постати могла из оне опасности, коју жељезница није на се примила, да је заиста, из ње и постала.
7. Горе поменута од |! до 5 условљена, ослобођења не ће важити, ако се докаже да је штета причи– њепа кривицом жељезничке управе или њених људи.
8. Мањци у тежини не ће се накнађивати кад на целу пропутовану дужину не износи мањак више код суве робе но 1 (процент), а код влажне робе: и код струганих и млевених дрва што бојадишу, коре, корења, слатког дрвцета, крижаног дувана, масне робе, сапуна, чврстих зејтина, свежег воћа, свежег дувана у листовима, вуне овчије, коже са длаком и без длаке, чињене коже, воћа сушеног на сунцу и ватри, жила од животиње, рогова и папака, костију (целих и млевених) суве рибе, меља и свежег лепка, са којима се као и са влажном робом поступа кад не износи више од 2", (процента) од тежине у товарном листу стављене, односно у отправној станици измерене. У случају ако су више комада заједно са једним товарним листом ношени, онда ће се рачунати овај проценат посебице за сваки комад, кад је тежина или мера од појединих комада у товарном листу означена или се иначе доказати може.
Горе поменуто ослобођење од јамчења не ће важити ако се узмогне доказати да губитак по при“