Pravilnik za železnički saobraćaj u Kraljevini Srbiji
61
"о ОД хиљаде од целе суме стављене вредности
а за сваких одпочетих 150 километара, које ће добро (роба) пропутовати на појединој жељезници, односно у опсегу појединих савеза, заокружујући га са 5 пара. Најмањи додатак износи 15 пара.
4. У случају кад се роба повреди, накнађује се том повредом опала цена по сразмерици одредбе ка ! за одређивање вредности, ка 9 и 3 за поменуту највећу накнаду. |
У случају ако би жељезница или њени људи злонамерно поступали, онда се не може користити позивом на ограничење јамчења по нормираној или стављеној вредности робе.
5. 69. Јамчење за закашњени предајни рок. „Кељезница јамчи за штету која произиђе закашњењем предајног рока, ако не буде у стању доказати да то закашњење није могла отклонити и ако је све чинила што спада у дужност уредном возиоцу (кириџији).
Чим у товарном листу именовани примаоц или Његови људи приме робу и плате возарину, онда, ако се накнада не тражи у року од 8 дана по што је роба однешена, односно возарина плаћена, престају свака даља потраживања због закашњења, предајног рока. Ако не буде роба примљена или возарина плаћена, онда застарева, тражење накнаде после једне године дана, Овај рок почиње са истенком онога дана, у ком је роба издата, а ако није никако ни издата, онда са истеком предајног рока.