Predlog o kaldrmisanju Beograda

23

Капит. || Век Тода.

Врсте катдрме | саобраћај | 25 201 | пали | релта | Примедба див. || тодина || 2: 2 | јак | 15 | 0.40 Асфалт средњи! 10|| 18 | 0.80 | слаб | 20 0.26| јак 15 | 0.24 Теермакадам средњи 6) 18 |0.18 слаб 20 | 015 К јак | 25 0.29 || “адрма коцка“ | средњи 17 | 85 ||014 ста (гранит) _| слаб 45 | 0.07 | | | КЛетпрПазгег средњи! 7) 20018! Ломљен камен средњи 5 15 | ||

Но пошто код нас саобраћај није ни из далека такав, да се може назвати јаким и теретним саобраћајем, то ћу за даље рачунање узети, да је саобраћај средње јачине, па према томе у рачун узимати само вредности ренте које томе саобраћају и одговарају дакле:

1. За асфалт годишња рента за обнављање 0.30 дин,

2. „ термакадам (о и 3. „ коцкасту калдрму (гранит) 014, 4. „ Кјетрпачјег ОшаИ 5. ломљен камен 0.20

У » Што се годишњег одржавања калдрме тиче, при свем том што трошкови неће бити увек и одмах од почетка једнаки. за препоруку је, да се одмах од почетка уносе у буџет годишње подједнаке суме по квадратном метру. Одржавање асфалта и теермакадама треба по правилу да врши сам предузимач који их је и извршивао, и он је дужан да једно извесно време нову калдрму после њеног извршења бесплатно одржавв, а доцније за сво време трајања калдрме (век калдрме) мора му се давати извесна накнада.

Што се тиче величине изеатка текућег одржавања то оне по професору Ваштејег-у износе за асфалт 0.50—1.20 марака, али се у последње време показало у Немачкој да су предузимачи спустили на 0.50 марака, 0.45 и 0.40 мар. за јак, средњи и слаб саобраћај. Стога