Prosvetni glasnik
47
програми наставпих предмета
369
дику, која би се том приликом ионављала и утврђивала. Примедба: Пошто у учитељској школи има више проФесора недагошких предмета, то се ова вежбања могу у исто време на више места (у више разреда и школа) држати, те би се на тај начин сви учитељи и учитељке поделили при том на впше група; а свуда бн се радило по пстом плану. IV ПРОГРАМ за Земљопие I општи преглед 1. Поводни ноложај балканског полуострва и земаља јужних Словена у опште. 2. Висински облик са пајглавнијим вододелницама. 3. Дупав и његово средње и доње поречје са притокама. 4. Сава са поречјем и притокама. 5. Морава са поречјем и притокама. 6. Преглед севернога слика на балканском полуострву. 7. Јужни и западни слив балканског полуострва. 8. Низије и висоравни са климом и производима. 9. ЕтнограФске разлике, религијске и политпчке прилике са политичким п физичким границама. 10. Образованост и радиност с најглавнијим саобраћајним везама. II посебпи опис појединих покралина 11. Банат, Бачка и Срем. 12. Корушка, Крањска п Хрватска са Славонпјом. 13. Далмација, Ерцеговпна и Босна. 14. Црна Гора и Стара Србија са Македонијом. 15. Источни део Кнежевнне Србије. 16. Западни део Кнежевине Србије. 17. Јужни део Кнежевине Србије са новим крајевима. 18. Кнежевнна Бугарска, Добруча (са Ру г мупијом) и Тракија. 19. Албанија, Епир, Тесалија и Грчка. 20. Извори за даље изучавање геограФије и упутство за предавање у основној школи. V ПРОГРАМ за Физику 1 и 2. Особине чврстих, течних и гасовитих тела. 3. Појави звука, свирале и струне. Уво.
4 и 5. Појавн топлоте, загрејавање, ширење и термометар, топљење, пспаравање и кључање, спровођење топлоте н извори топлоте. 0 и 7. Појави светлости, огледање на равним и СФеричним огледалима , појави иреламања, нризме и сочива. Око. 8, 9 и 10. Појави електрицитета : магнетни појави ; појави електрицитета што се производн трењем; појави електрицитета што се производи хемијским једињењем. ТелеграФ. Примедба, Предавање биће свуда с простнм огледима без нарочитих вештачких апарата, где је год то могуће остварити, упућујући учитеље, да и сами начине и спреме, што им треба за предавање Физике ; а поред тога још ће се нарочито обзирати на објашњавање појава из свакидашњег жпвота и појава у атмосфери. VI П Р О Г Р А М за Зоологију 1. 0 човеку. Костур, мишићи, кожа, радња мипшћа (кретање), такнуће (с напоменом нервног система у свези са костуром, кретањем и такнућем). 2. Прибор за варење, крвоток и дисање. Укус, мирис, слух и вид с напоменом живчане радње. 3. Оппс говечета као иредставнпка реда преживара и целе класе сисара. 4. Опис кокошп као представника реда кока и класе тица. 5. Опис жабе као представника реда и класе водоземаца. 0. Опис шарана као предст. реда и целе класе риба. 7. Опис свилене бубе као прест. реда (лептира) и класе инсеката. 8. Опис паука као предст. реда и целе класе арахнида (скорпија и прегаља). VII П Р О Г Р А М за Вотанику 1. Опис дрвета, пример лужник, као представник пехарака а и мачица. Опис шиба калине (Еј^из^гит уи^аге) поредећи са страном биљком маслином. 2. Опис купуса и тарчушка као представника крсташица. 3. Опис мркве (жуте репе) и кукуте као представиика штитоноша. Бели и црни слез поређени с памуком. 4. Опис титрнце, спориша и водопије као представника главичница.