Prosvetni glasnik
108*
ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ ДИРЕКТОРА СРЕДЊИХ ШКОЛА
859
III Драгољуб ЈовановиЛ, у име дисцишшнског одбора, реФерише да је одбор прегледао сва акта по кривицама Стевана КомненовиКа , учитеља студенског, па је нашао да ио свима нема доказапих кривица, које би се карактерисадеј као укорењена поквареност, због чега не би тог наставника требадо држати у учитељству. С тога је одбор мишљења да учитељ Комненовић нпје толико крив да би га требало отпустити из службе учитељске, но пошто се види његова лакомисленост у пеким поступцима и неисправност у држању школских ствари, требало би га другом блажом казном казнити. Ј. ПециИ противан је мишљењу одбора, јер сматра да је учитељ врло крив, кад иде у механу и тамо јаино чита само револуционарне догађаје, па их после нримењује на наше прилике. Ово се мора озбиљно узети и осудити нарочито у садашњим нашнм приликама. Не мање крив је учитељ и за то што је издавао било за паре било за љубав школске ствари, као што је то чинио с хартијом, јер што општина купи за школу и сиротне ученике, то учитељ не сме ни под којим изговором да отуђује, а учини ли, то греши. Не може се поменути учитељ правдати да не пискара ио околини, јер у актима има доказа о томе. Најзад учитељ је крив и по томе што се свађа с општином. То је знак да учитељ не ради у школи колико треба. Јер, пошто он има времена и вољу да иде по механама и дражи народ против највшпих власти у земљи, пошто отуђује школске ствари, пискара по околинн и кад своје време не зна и неће корисније да употреби но на тако што, онда је њему школа последња брига и такав учитељ није за школу, па ,за то је мншљења да г. Комненовића треба отпустити из учнтељства. Референат одговара потпредседнику да за све оно за што се г. Комненовић окривљује нема потпуна до-
каза у актпма. Сведоци несведочеда је учнтељу злој намери читао догађаје из Француске револуције, а сведоче да је то радио по молби општинског писара, но никако их ннје примењивао на наше прилике, шта више говорпо је како народ у својој занесености може много зло да уради, па чак и свог владаоца да доведе до гилотине. Учнтељ је, дакле, расуђивао револуцинарни покрет, којн је читао из књиге, која је проппсана за средње школе. Што се тиче хартије, учитељ је дао само у једној прилици на иослугу 9 табака. То он сам признаје. Само се један акт његов налази којпм се хоће пискарање да докаже, а то је за ту цељ мало. Међутим исиитом се доказало да учитељ није наплатио ништа за тај акт. Требало би знати да ли се учитељ бави внше пискарањем, да ли то чиии у школско време и за новац, па тек да семоже праведно осудити. Доста се учитељ свађа с општином. На то ццје ретка појава, ,јер одношај учитеља наспрам општпне није још уређен. Често се општина дигне против учитеља баш за то што је он уредан, ка захтева да му се набаве све школске потребе и да деца уредно у школу долазе. Не може се дакле казати да је овде само учитељ крив што је дошао у сукоб с општином, но и општина је у неколико крива за то. Да је све оно што се против учитеља наводи нотпунце и доказано, и сам би дисциплински одбор био другог мишљења, али на овако не може се сагласити да се учитељ отпусти из службе. После овога и још неких објашњења Просветни је I Савет мишљења, да г. Стеван Комненовић, учитељ школе студенске, није толико крив да би га требало отпуститн из службе, но пошто се показао довољно непажљив како у свом понашању према општини, тако и ван школе и школских ствари, то би га требало другом казном казнити. После тога је потпредседник закључио састанак.
ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ ДИРЕКТОРА СРЕДЊИХ ШК0/1А
14. ПАРА^ИНС^Е НИ^Е ГИМНАЗИЈЕ 0 Госаодину Министру аросвете и црквених иослова, Према расниоу г. министра од 17. Маја 1880. г. Бр. 2238., част ми је поднети г. миниетру следећи извештај о стању шволе за школску 1881-2 год. поверене мојој уирави. Ради лакшег ирегледа, поделићу извештај на два одељка. У првом одељку говорићу о администативним а у другом о наставним питањима.
I 1 . У почетку школске године уписало се у сва три разреда 119 ученика, и то: 95 мушкараца и 24 девојчице. У појединим разредима било је: у I р. 62 (52 мушк. и 10 девојчица), у II р. 37 (27 мушк. и 10 дев.) и у III р. 20 (16 мушк. и 4 девојч) ученика. 2. Школску годину довршило је и полагало иепите свега: 101 ученик, и то: 79 мушк. и 22 девојчице.