Prosvetni glasnik
61
у ком су први пут испит подожили и пади иди у оном заводу у коме жеде продужити шкоду. V Министар аросвете и црквепих иослова, писмом од 3. Јануара ПБр. 10643., спроводи Савету модбениду и сведочанства Ђорђа Јовамовића техничара I године који се моли за учитеља моделисања у реадци. Познавајући г. Ђорђа, Просветни је Савет мишљења, да се он не може примити за учитеља моделисања у реалци, с тога што је тек прошде године изашао из реадке, па би био учитељ тако рећн својим друговима, а штетно би утицало и на школску дисциплину. Но ценећи спрему молиочеву и аегов. таленат за ту вештину, Просветни Савет палази да би корисно било, да се г. Ђорђе потпомогне те да на страви усаврши своје знање што се тиче и дрвореза и модеЛ.ИС&ЕЕ>&. VI Министа]) иросвете и црквених иослова, писмом
од 5 Јануара ПБр. 3351., шаље Просветном Савету едаборат нарочите комисије о историским сликама за основне шкоде, позивајући Савет да исти ирегдеда и поднесе тачан преглед о тим сдикама, како би се одмах могдо приступити извршењу његовом. Просветни је Савет оддучио да ову ствар размотре и ре®ерују Ковачевић и Мих. Валтровић. VII Лривремени иословођ чита писмо министра иросвете и црквених иослова од5. Јануара ПБр. 68 којим спроводи Савету на прегдед и оцену „ Ераљевину Србију" од Мил. Ђ. Милићевића, као продужење „Ераљевине Србије " од истога нисца. Просветни Савет одлучује да се за прегледање тог дела умоле г. г. Милош Милојевић, директор ниже гимназије лесковачке и г. Владимир Карић, проФесор. београдске гимназије.
С овим је састанак закључен.
ДЕЧИЈА ЗАБАВИШТА (од МАРЕНХО. (наставак мес1 Да прегдедамо еад та Фреблова средства о којима говорасмо на завршетку прошлога чланка. Међу њима налазимо : 1. На првом месту један предмет у коме се надазе што простије може бити оиште особине свију ствари. Тај је предмет лопта. Лопта је, тако рећи, полазна тачка свију облика. Ва то је она најзгоднија да деца добију први утисак о облику у опште. Међу тим самаје ствар деци тако добро позната, а у исто доба све остале сиграчке могу се, тако да речеио, да нижу или наслањају на овај предмет који је деци тако добро познат Деци ее даје у руке свега 7 ком. лоита. Те су лопте разнии бојама обојадисане. То се чинк тога ради да би ее деца уиознала, поред облика, и с бојом. Онај закон што смо га пређе напожињали, и који назвасмо „законом азравнања суиротности/ јавља ее црво овде у односу на боје, јер се две и две оеновне боје спајају трећом бојом која произдази из мешавине оне две основне боје. Сваки нредмет, и то један по један, треба да се добро посматра са свију страна, ако смо ради
И ДЕЧИЈЕ ИГРЕ 1Ц-БИ.ЛОВ-Е) ) свршетка) да добијемо јасну примету и тачну представу о њему; иначе никада нећемо положити сигуран темељ за образовање појмова. Кад се један предиет размотри као гато ваља, онда треба да дође јога неколико других на ред, јер иначе није могуће правити никаква иоређења. — По себи се разуме, ово поређање, о коме је овде реч, није оно право поређење с размишљањем,јер од малог детета то се не може е разлогом нп очекивати, већ је то онако иросто, чулно, пе|.оередно примећавање онога што је разлнчно на етварима, а то је у етању да примети и дете још у ирвој години евојега живота. На другом месту долази тако звани « други дарак Од играчака ту су: кугла, коцка и ваљак. Као што се види, ту се деца сусрећу е већ нознатим обликом, с округлином, и ово је спона с оним првим утиском који дете задобија Да би се олакшала радња поређења, морају бити различни они иредмети који се хоће да пореде. И тако излази да ти предмети морају бити у неку руку нротивни један другом. Оупротност која постоји између кугле и коцке тиче се облика.