Prosvetni glasnik
784
ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ ДИРВКТОРА СРЕДЊИХ ШКОЛА
као ни минералиа ни стенама из других етрана. Наставник замера програму што га ограничава упознавати ученике своје са свииа минералима, стенама и нетреФактима из околине. Предлаже да се овом нредмету да још један час недељно те да буду свега три. ј) Хемија у IV разреду нредавана је по Роскоу диктирајући ученицима оно што наставни програм овоме разреду намењује, јер нема у нас подесне школске књиге за овај предмет. Наставник мислп да према пшрини програма треба и овоме предмету дати још један час недељно у насгавном плану. Диктандо износи до 20 табака. Показивано им је у онитима све оно што се, према средствима која наставник има нри руци, могло извести. к) Физика у III разреду је диктирана, што наставник мисли да, према програму, није могао употребити ни Павловићеву ни Михаиловићеву Физику, ма да се за прву не може мислити да се с нешто исправака и допуна не би могла употребити. Колико дактандо износи наставник није обележио у извештају иоднетом управи школској; но само се жали на „ужасне" тешкоће ири овоме иослу. Тешкоћа је и могло бити, што до скора беше врло мало учила за овај нредмет, која су сада већ у приличном броју набављена. Предавања су свршена 15. Маја па су нонављане теже ствари до испита. л) Алгебра и Геометрија у IV разреду су нредаване по Алгебри Ст. Марковића и ио ономе што је на 4 табака диктирано из Милиновскове планиметрије. Предавања су довршена из прве нрвом иоловином Априла, из друге првом половином Марта; по том су настављења понављана тежих одељака из ових нредмета. При предавању употребљаване су методе синтетична и аналитична, како је кад било подесније за решавање ностављених задатака. Из геометрије је даван по један домаћи задатак недељно, а из Алгебре по два. Међу задатцима из геометрије било их је и оваквих: а) Да се повуку све ираве линије које ће састављати 3, I. 5, 6 тачака и одреди колико их има свега? б) Да се одреде нресеци 3, -I, 5, 6 правих линија. Колико има свега пресека ?
в) Где су врхови свију иравоуглих троуглова који имају заједничку хипотенузу ? итд. Из Алгебре: Да се изнађе општи образац по коме се може израчунати колико је управо сахата када се казаљке поклапају 1 Итд. Зпдатци су двојако поправљани: на часовима и код куће. У нрвом случају задатци су решавани у школи и нрема томе чињене исправке, а у другом случају су примедбе бележене на саме задатке, који су тако исправљени, где је иснравке требало, враћани ученицима. љ) Геометријско цртање у прва три разреда предавано је по наставникову програму, и предавања су довршена у I разреду првом половином Маја, у II разреду првом половином Априла , у III разреду другом ноловином Марта; по том су настала нонављања и рађени различни задатци. И из овог нредмета дават је по један задатак домаћи на недељу. У домаће задатке долази и грађење геометријских облика од хартије у III разреду. м) Слободно црташ предавато је но нрограму у колико се то могло извести с моделима којих је до сад било. н) Телесно ц војено вежбање нредавано јо но наставном програму у колико се то, у овој иочетној години за иредавање овога предмета, могло извести без гимнастичких справа, које ће, по закљученој погодби с иредузимачем, бити готове тек 1. Оеитембра ове године, и без пушака, које су амо иред свршетак школске године стигле за војску. Према овим недостатцима справа и пушака морали су остати непредаваии они делови ових вештина који се на гимнастици уче и који се с пушкама раде. Исто тако није нредавано удвојено, тројно и вежбање у задрузи, наставник вели, због тога, што су то и сами ученици за време одмора и слободног времена радили.
Ма да је, у трећем одељку овог извештаја, на таблици општега прегледа , у седмој поетати, истављен успех евију ученика из свију предмета, и ма да је, у овоме четвртом одељку , наговештен и рад дотичних паставника, ипак управа школска хоће овде, пре него што заврши извешај о предметима да нотражи узрок: за што је пало 3 7 слабих оцена