Prosvetni glasnik
ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ ДИРЕКТОРА СРЕДЉИХ ШКОЛА
785
из немачког а за што 25 слабих из српског језика у класиФИкационој оцени. Напред је казано, да је из познавања човека уз цењену трудбу насгавника тога предмета, пало 14 слабих оцена на 52 ученика у I разреду где се тај предмет и предаје. Оем узрока тамо наведених који важе и за остале предмете, наведен је онде и узрок строгог цењења ученичких одговора преко године при давању оцена из редовних лекција. Нлвод овога узрока образложавио се онамо тиме, што се, сравњујући годишње резултате са испитним белешкама, нашло, даје 25 ученика добило на испиту знатно боље оцене него што су им резултати годишњих. бележака, док само њих 5 имају лошије иснитне од годишњих оцена. Остатак целокупног броја ученика, њих 22 , има иепитне оцене равне резултатима годишњих бележака. Да би се овим путем потражио узрок за слабе оцене пз немачког језика,. који се предаје у сва четири разреда, ваља узети само ирви разред због једнаког броја ученика. Дакле, немачки језик има у 1 разреду 14 слабих и 2 рђаве оцене, — свега 16 слабих оцена. Еод њега има 12 исиитних оцена бољих а 11 горих од годишњих резултата, а 29 равних годишњим резултатима. Овде где се бројем изједначују боље испитне оцене са горима од годишњих резултата, не може бити узрок слабим класиФИкацијоним оценама строго годишње цењење наставниково ученичких одговора на лекцијама. Програм за овај предмет у I разреду такође није ни мало широк. Наетавник нак овога предмета био је разредни старешина у I разреду, те му није било немогуће владати ученицима. То све даје новода на слутњу да оволиким слабим оценама мора бити узрок у мање заузимљивости него што је требало и било нужно. У ерпском језику, гдеје такође 16 слабих оцена у ирвом разреду, мора се тражити узрок слабим оценама истим путем но с већом обазривошћу. Овде ваља узети у обзир ту околност, што су ученици I разреда, при самом ступању у гимназију, не само били познати са науком о српском језику, него још и пријамни испит из ње полагали , као и то што се се овде у народу говори чистим говором. Према оваком стмњу ствари заиста изгледа много 16 слабих оцена на 52. Од укупних испитних оцена су 16 бо-
љих а 8 горих од годшпњих резултата. Ово еве даје основа држању: да је оволиким слабим оценама, уз нешто строгог цењења годилњих лекција ученичких, био узрок до невештине наставника у обраћању ученичке пажње на свој рад као и нетактичност у самоме раду. Е. 0 бњнжниц1 ншолској , збиркама јестаственичкии н училима за физику, хемију идруге нредмете има се казати, уз оно што је у ранијим извештајима речено, да се течајем ове године нриновило : а) у књижници 5 7 књига, највише Глаеника српског ученог друштва са разностручном садржином, неколике стручне књиге за јестаственицу и изворну историјску грађу; од повремених листова школа прима само 81оутга и Просветни Гласник. б) у јестаственичкој збирци приновљено је доста минерала, стена, петре®акта, биљака и инсеката, и од свега еу послате знатне количине г. министру по његовој рапијој наредби, од којих ће слати осталим заводима у замену за оно што оне имају а овамо нема. в) На учила за Физику, хемију, геограФИЈу и цртање утрошена је ове године еума од 1232-55 динара, а од набављених ствари помињу се овде: Омисоваелектрична батерија са 6 елемената, електрична машина, ваздушни шмрк, лопте: магдебуршка и Херонова, живин кишни апарат, Бурдонов манометар, Булеров апарат за развијање хлора, чаробни Фењер са сликама, гасометар, ареометар за лакше и теже течности, барометар холостерик и стаклени — све с нужним прибором и ирепаратима, — глава човечија на дасци с мишићима и артеријама итд., мозак човечији засебно у хемисшерама, уво, око, гркљан, срце с плућама на дасци и кожа у вертикалном нресеку — једна кугла од дрвета од 50 см. у нречнику са још девет геометријеких облика иете величине, — рељевни и црн глобус с пречником 35 см. Кипертове Физикалне карте А®рике, Аустралије и Јужне Америке. Ж. 0 намештају школском Намештај школски ноновљен је ове године једним двокрилним орманом за књижницу, који је онштина набавила. Окамије су лоше , ма и њих ће 99