Prosvetni glasnik

ПРАТШЛА 0 ПИСМЕНИМ ЗАДАЦИМА У ШКОЛИ

805

У РАЗРЕДУ Наставни аредмети: I II III IV V VI VII Из срп. језика 6 6 6 6 5 5 5 „ немач. језика 4 4 4 4 3 3 3 „ Геом. дртања 2 2 2 „ Аритметике . 4 4 4 „ Алгебре • . 3 2 2 2 „ Геометрије . 3 2 2 2 „ Нацр. Геом. (2) (2) (2) (за реадке) „ Фран. језика -2 2 2 „ Датин. језика — (2) (2) (2) (за гимн.) Свега : • 16 16 16 16 16 16 16 II У шкодама где број ученика појединих разреда износи око 40, даје сеједног двомесечја по 12 писмених задатака, и то: У РАЗРЕДУ Наставни иредмети: I II III 1У V VI VII Из срп. језика 5 5 5 5 3 3 3 „ немач. језика 2 2 2 2 2 2 2 „ Аритметике . 3 3 3 „ Геом. цртања 2 2 2 „ Адгебре • . 3 2 2 2 „ Геометрије . 2 111 „ Нацрт. Геом. (2) (2) (2) (зареалке) „ Фран. језика — 2 2 2 „ Латин. језик (2) (2) (2) (за гимн.) Овега : • 1212 12 12 12 12 12 III У шкодама где број ученика појединих разреда износи преко 40, задаје се једног двомесечја по 9 у нижим и но 10 писмених задатака у вишим разредима на овај начин: у РАЗРЕДУ Наставни иредмети; I II III IV V VI VII Из срп. језика 3 3 3 3 2 2 2 „ немач. језика 2 2 2 3 1 1 1 „ Аритметике . 3 3 3 „ Геом. цртања 1 1 1 „ Адгебре • . 2 2 2 2 „ Геометрије . 1 1 1 1 „ Нацрт. Геом. (2) (2) (2) (за реалке) „ Фран. језика 2 2 2 „ Латин. језика (2) (2) (2) (за гимн.) Свега : • 9 9 9 9 10 10 10

Чл. 4. По правилу задаци се раде пуне три четвртине сахата, и то у оно време кад је на реду онај предмет из кога се има што задати. Само на случај јаче потребе могу се и по два часа једно за другим радити иисмени задаци. Еако ће се кад у томе погледу поступати, одређује разредни старешина у договору с наставником предмета, а по одобрењу директора. Чл. 5. Распоред писмених задатака утврђује за свако двомесечје у напред разредни старешина у договору с дотичним наставницима и с обзиром на ова правила. Овај распоред има сваки разредни старешина поднети директору до првог школског дана сваког двомесечја. Чл. 6. Нри изради писмених задатака у школи не смеју се ученици сдужити никаким помоћним средствима, изузимајући она која им дотични наставник буде допустио. Исто тако не смеју ученици један од другога преписивати задатке; ко се ухвати да преписује задатак од другога, кажњава се затвором и за то време мора израдпти други писмени задатак који му се зада. Чд. 7. Еад истече време одређено за израђивање писмених задатака, ученици морају предати наставнику радове, ма и не били довршени. Те задатке прегледају насгавнпци ван школских часова. Ва прва три двомесечја дужан је наставник на сваком задатку погрешке исправљати, а после може учињене погрешке само обедежити (подвући црвеним мастидом), остављајући ученику да по њима на ново свој задатак препише или преради. Из сваког писменог задатка даје се сваком ученику оцена као и кад се прозива да говори „ лекцију" и те оцене се бележе и узимају у рачун као и двомесечне бедешке из сваког предмета.