Prosvetni glasnik
рдсписи заступника минисгра дросветб и црквених иослова
62 наставни предкет, него што би иначе морао, водиће се рачун о тој изјави при деоби предмета, на корист неспремнијих и здрављем непоузданијих снага. Где нема випге од једнога наставника у основној гаколи, тај ће, као што се по себи разуме, сам све прописане предмете предавати и у продужној шволи. 9. Где има више од шест наставника, управитељи ће, још с почетка године школске, чинити предлог министарству и ту изложити имена оних наставника који се с успехом могу употребити на рад у продужној школи. 10. Где год наставници, употребљени за предаваче у продужној школи, немају ту вигае од једног часа предавања (преко недеље, т. ј. четвртком пре подне), ту ученике свога редовног разреда неће за тај један час распугатати кућама, него ће им одредити писмени задатак, којим ће се учениди у школи, под надзором другог наставника, занимати. У свима осталим случајима, а тако исто и онда кад нема засебна локала за држање предавања у, продужној гаколи, ученици ће се дотичних наставника распугатати кућама. У последњем случају (кад нема нарочита одвојена локала за продужну гаколу), распугатаће се сваког Четвртка пре подне по једно одељење (или разред) основне гаколе, тако да се за четири недеље (односно за гаест недеља) изређају сва одељења оних наставника који раде у продужној гаколи. Управитељи ће начинити расноред како ће се та одељења једно за другим мењати. — Према локалним приликама, може се за предавања ученицима продужне школе одредити стално једна соба у основној школи. У том случају ученици тога разреда морају се сваког Четвртка премегатати у оно одељење које је на реду да се распусти кућама за то пре подне. 11. Надзор над наставом у продужној гаколи припада месном управитељу, а онде где нема управитеља, школски одбор пази да ли учитељ уредно држи предавања у продужној школи. 12. Ред и надзор у продужној школи одржава управитељ сам или — кад устреба — у договору с председником школског одбора. Према потреби, они предлажу министарству сходне мере
противу јачих иступа појединих неуредних и раскалашних ученика у продужној гаколи. 13. Надзор над тачним похођењем часова, од стране ученика, води гаколски одбор, који, на основу недељних или месечних извештаја управитељевих (односно учитељевих), предузима према немарним родитељима, стараоцима , мајсторима или газдама оне мере које су црописане чл. 39. закона о основним гаколама. Како се минуле гаколске године показало у практици, да поједини мајстори или газде, код којих се ученици лродужне школе као шегрти налазе на занату или у служби, сметају уредном похођењу гаколских часова, а нарочито тиме гато отпугатају из службе такве ученике, одмах чим гаколски одбор реши да се новчано казне, то се ставља у дужност и школским одборима и начелнигатву да томе енергично стану на пут. У том поглед.у препоручује се начелству да у свима местима где има нродужне гаколе обзнани, да ни један мајстор или газда, код кога се на занату или у служби налази ученик продужне гаколе, не сме га задржавати од гаколе или га отнугатати са заната заједан недељни изостанак од посла. А чим се деси било једно или друго, има се одмах применити на њих нрописана новчана казна која треба, без обзира на то да ли је дотичним мајстор добио пре тога опомену или није, ије ли кажњен први пут најмањом новчаном казном, јер иначе могло би се десити да један ученик промени за годину дана десетину мајстора и да сви буду кажњивани само опоменом или најмањом новчаном казном каопрвом која се над сваким од њих за се примењује. Само ако се тако озбиљно и енергично буду вршили законски прописи према свакоме, ирестаће досадашње незгоде у том погледу, које су долазиле то од стране нојединих мајстора и газда, то пак од самих ученика. 14. 0 дневном похођењу часова и месечним оценама ученичких воде се тачне белегаке у засебном школском дневнику, сашивеном од оних истих табака који су прописани за основне школе. 15. Ва ученике продужне школе постоји нарочити уписни протокол онакав исти као што је прописан и за основне гаколе.