Prosvetni glasnik
35
5'ПУТСТВО ВА НРДЗОРНИКЕ ОСНОВПИХ ШКОЛЛ
273
У свези с овим напомиње вам се да је 17. Априда о. г. ПБр. 3881. издан распис којим је снроведен свакој школи по један образац поднасловом: „ Оаис школске зграде у у којем ће сваки наставник имати да попуни оно што се од њега тражи. На елучај да поједиии наставници потраже у том погледу каква обавештења од вас. ви ћете им ту услугу указати, како би њихови одговори иа постављееа питања испали што тачнији. X С-ве приватне основне школе, за које сазиате да постоје у округу или вароши за које сте одређени, прегледаћете онако исто као и јавне основне школе. Оцену нећете никакву остављати, али ћете у извештају који будете министарству поднели, поред података о бројном стању ученика, имена наставника итд., казати какав је успех где постигнут и изложити све што сте опазили и нашли да није у свом реду. XI Кад будете готови с целим нослом који вам је поверен имаћ^те поднети извештај како о свему ономе што је обухваћено појединим тачкама овога упутства, тако и о ономе што сами нађете за вредно и потребно да излоаште у своме извештају, било то у интерест појединих школа, било да се тиче општих интереса школских. Извештај о коме је реч има бити подељен на две главне половине, на иосебни и оишти део. У аосебни део извештаја треба да дође: 1. Сав статистички материјалкоји се тражи прописаним Формуларом „Статистички иреглед ђака основних школа", од којега вам се прилаже *|. неколико егземплара ради попуњења свију рубрика које су у њему нзложене. Овај је Формулар састављен нов за ову годину, на основу искуства стеченог за неколико носледњих школских година. У њему је обухваћепо све што је за овај посао било потребно, а ако би још која важнија рубрика требало да се пропише, то ћете ви у своме извештају напоменути и разлозима поткрепити. — Овај ће попуњепи Формулар ићи као засебан прилог овом делу извештаја.
2. У другом обрасцу под насловом „Оцене наставника основних школа ", који се као сасвим нов први пут пушта у употребу и од којега вам се шиље у прилогу -|. такође неколико комада, имаћете попунити све рубрике које су у њему назначене, а у извештају ћете нагласити, да ли што недостаје овом штамнаном обрасцу и шта поименце. И овај ће Формулар ићи као засебан прилог уз посебни део извештаја. 3. Почем ће ова два Формулара ићи као одвојени прилози уз извештај, то на нрвом месту у Посебном делу извештаја треба да дође све оно што будете имали да кажете о свакој школи у погледу насгаве. Тога ради препоручује вам се да оним редом којим будете ко.ју школу прегледали за сваку школу (и за сваки разред у њој) назначите редом сваки онај наставни иредмет нз кога су ученици пропитиваии и да том приликом изложите све што имаднете да ириметите о методи предавања и о успеху који је у ком предмету иостигнут. 4. Радња школских одбора, као и свију чињеница о којима је говор у IX одељку овога упутства, треба да нађе места као одвојена партија у овом посебном делу извештаја, јер ће подаци које будете прибавили дати новода даљем раду од стране миннсгарства, па ће бити прегледније ако се све што има да се каже о разним месним школским одборима изложи иа једном месту у извештају. 5. Исто тако као засебну партију издвојићете све што бисте имали да кажете о поправци сваке зграде школске и о набавци школског намештаја и учила, како би се и с те стране имало лакшег прегледа за све што би требало даље предузимати но том делу послова. 6. У посебни део извештаја има да дође и све друго што се тиче локалних прилика школских, па било да буде о томе помена код сваке школе за се, било да се за све оне прилике које долазе колико толико редовно код сваке школе удесе особити одељци, па у њима, под једним општим називом, да се каже за сваку школу све што има да се изложи. Које су то прилике, види се јасно на толико места у овом унутству, а и сами ћете