Prosvetni glasnik

ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ СТАРЕШИПА СВЕДЊИХ ШКОЛЛ

оцену посећавања школе и цркве, но моме скромном мнењу, неверно. А ево како: Има ученика који нису изостади ни један пут иреко године од гаколе, а оцењени су са оценом : марљив или ириличан, — а то с' тога, што је учинио неколико осустава од цркве, или обратно није изостао ни један нут од цркве па је оцењен са : марљив или приличан, с' тога опет, што је учинио неколико осустава од школе. Држим да би и боље и целисходније и справедљивије било водити засебно рачун о осуствима од школе, а засебно од цркве, и на тај би се начин могао тачно ухватити рачун, како је који ученик посећавао школу, а како

4 87

цркву. Ово се до сада није могло чинити, што је такав пронис да се у књиге заводе осуства и од цркве и од школе у једну рубрику. При свем том, ипак се може рећи да је огроман број ученика посећавао школу и цркву похвално. Ни један ученик није толико учинио осустава да би се за то могао искључити из школе ; а веома малп број ученика учинио је већи број осустава, због којих је добио оцену днемарљиво". — Има ученика који су учинили доста осустава због болести, или из других узрока, који су оправдавајући, итима су ученицима оправдана осуства. Ево прегледа од изостанака ђачких :

По час

Број ученина који су у течају шк

год. учинили

изостанке

оп Ј ?авдане

Свега ; !

н е 0 п р а

в д а

ii е

Свега

У I

II

III

IV р. i

У 1

II

III

IV р.

1

3

2

5

11

4

5

20

2-3

8

3

3

14

15

9

6

30

4-5

2

8

2

12

10

5

6

4

25

5-6

8

2

4

=?

14

2

4

3

1

10

6-8

4

4

1

9

2

1

4

2

9

8-10

3

2

1

1

7

2

2

1

4

9

10-12

3

2

3

1

9

1

1

2

4

12-15

3

2

2

3

10

1

1

4

6

15-20

3

7

3

2

15

2

4

4

4

14

20 25

4

3

3

10

1

2

4

7

25-40

7

7

2

3

19

2

3

5

40-60

=

1

1

2

1

1

60-100

1

4

1

7

13

100 и т д.

1

2

1

4

-

ЈУ. Радчш ученгока у школи и цркви. Ученици су у току школске године посјећавали школу сваки дан од 8—12 часова нре и од 2—5 часова после подне. У школи су већином слушали предавања; но осим тога радили су и писмене задатке у ирисуству наставника. Недељом и празничним данима говорили су црквене беседе по два ученика пред свима вазредима ; а I раз. ишао је неколико пута после подне на практична предавања-екскурзију. Сем тога I разред ишао је пеколико пута у физички кабинет учитељске*школе, и тамо им је наставник објашњаваб разне Физичке законе, но средством експеримената. Уче-

пици IV разреда ишли су у основне школе на практична иредавања, а и сами су писали иста и држали предавања. Сем тога неколико њих радили су на тематима, од којих је три примљено и награђено. — Неки су од бољих ученика вршили дужност разредног и црквеног надзорника, који су водили надзор над ученицима у собама и све неуредности достављали васпггачу; а неки су — редом по 4 месечно били комееари. Ови су водили надзор у кујни и трнезарији над целом провизијом , која се за завод набављала , и помагали су економу у окономији. Прве је одређивао васпитач,