Prosvetni glasnik

СРЕДЊИХ ШКОЛА

ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ СТАРЕШИНА СРЕДЊИХ ШНОЛА ЗА 1 884-5. ШКОЛСКУ ГОДИНУ

II Нишке гимназије Госаодипу министру иросвете и црквених аослова У овомо што следује част ми је поднети вам извештај о нишкој гиминзији за школску 1884-5 годину према наре.ђењу које ностоји о томе. 1. У ночетку ове школске годиие уписало се у свих седам разреда 188 ученика и 32 ученице, а у току годиие дошло је још 12 ученика и 5 ученида. Свега се дакле уиисало 237. Број овај није незнатан за једну скорашњу школу, али је у току године отпао доста знатан број. Годишње исиите, изузимајући "VII разред, полагало је 169 ђака. Од њих прелазе у старије разреде 74, понавља испите 56, ионавља разред 37, а отпушта се двоје. Сразмерно пајгоре је прошао I разред, из ког од 57 ђака ирелази 18, нонавља испите 24, а школу 15. Ономе неуспеху узрок је, што су ђаци они свршили IV разред крајем Априла и нуна четири месеца били беспослени, те се доста одвикли од рада. У осталом прави резултат успеха показаће се после поновних иснита. Обично ђаци имају да нонове испите из ио једног предмета. За одличан и врло добар успех у науци и примерно владање награђено је 17 ђака, а за одличан успех њих троје. Ови ученици учипили су ове ншолеке године укупно 3820 оправданих и 2829 неоиравданих изостанака, тако да на једног ученика долази 16.12 оиравданих и П .92 неоправданих изостанака. Еако о неуредности иохођења школе, која није била велика, тако и о слабом усиеху у науци извештавани су ђачки родитељи сваког двомесечја. Већих кривица није било у овој школској години. Највише казна било је због изостанака. Еаквог су владања били ђаци најбоље ће се видети из саветских оцена на крају године. Оцену лошег владања добио је 1 ученик III, 2—-II и 12—1 разреда. Казне су због изостанака. Добро владање имају 42 ђака, врло добро 16, а остали примерно. 2. У дшшкој гимназији радило је ове године 13 наставника научних предмета, један за вештине и два лица за телесно и војно вежбање. Осим двојице наставиика, који су били у пописној комисији, један пола школске године а други до уекрса, и но одобрењу и због слабости веома су незнатни изостанци с предавања, толико незнатни, да их није предно ни номињати. Без нужде нак није ни било изостанака. Наставиици су у обично време свргиили своје предмете. Најпре је довршена Хришћанека наука у I и II разреду крајем Фебруара, а већина у Мају месецу. Чим је који нредмет довршен, понављало се-уцелиии или тежим партијама према времену које је остало. Програми еу с малим изузетком исцрпени. Није се могло по програму све урадити из Антроаологије и Космографије, јер има много материјала а мало часова. ЕосмограФијаје добила један час више, те ће ее у напредак м >ћи урадити, а из Аитропологије ваља екратити материјал. Још се није могао извршити програм из Историје, сраске књижевности и Историје оиште Овоме је узрок што су наставници ових нредмета врло дуго били у пописној комисији, а није их нико могао заменити. Оетаје да се до године по могућности допупи што се ове године мије могло урадити.