Prosvetni glasnik
УПУТСТВО
3 А ГИМНАСТИЧКА ВЕЏВАЊА СА СЛИКЛМЛ ЗА ОСНОВНЕ Ш^ОсЛЕ
ДБО ПРВЖ ТЕДЕСНА ВЕЏБАЊА.
Ова веџбања имају доступно да снаже и развијају све делове тела. Пре веџбања треба да се ђаци један од другог размакну на 2 корака, те да једни другима не сметају у разним радњама. Размицање може бити на десну или на леву страну или из средине. Еад су ђаци постројени у једну врсту и стоје мирно, раде даље но команди : „Два корака у лево (у десно) (лево и десно) размакни се, иочињи." Ако је командовано размицање по једном крилу на пр. у лево, онда деснокрилни сгоји у месту, а остали се размичу по назначеном правцу хитрим корацима, пазећи при том на крило које у месту стоји, те да се у правцу размицања прописно растојање добије. Ако ли је командовано размицање по средини, дакле и у лево и у десно, онда најнре мора бити означен средњи ђак но ком ће се размицати остали, и он стоји у месту, а сви други размичу се од њега на обе стране истим начином као и нри крилном размицању. Да ли ће се ђаци у једну или у вигае врста постројити, зависи од броја ђака
но; командом једнога наставника; даље, зависи и од ширине места на ком се веџбање ради, а и од згодне нрегледности која је нотребна наставнику. Кад су ђаци постројени у две или више врста, онда се на.јпре врсте размакну на два корака одстојања, а за тим се по команди напред означеној ради размицање у страну у свима врстама једновремено, при чему у свакој врсти остаје на месту назначени ђак но ком се остали размичу. Примицање размакнутих ђака бива по команди: „У ^десно (у лево), (десно и лево) иримакни се, аочињи." Означени ђак стоји на меету, а остали се примичу к њему истим начином, као што су се и размицали и образују врсту. Кад су две или више врста једна иза друге, иримицање бива исто онако, као и размицање у свима врстама уједно исто време. Пре веџбања, као и иосле сваког одмора, ђаци морају заузети потребан основни став за све веџбање.