Prosvetni glasnik
89
СМЕДЕРЕВОКЕ НИЖЕ ГИМНАЗИЈЕ Госиодину министру иросвете и црквеиих иослова
Подносим у понизиости нзвештај о стању и раду смедеревске ниже гимнизије за јикодску годину 1885-86. Пре свега бројно стање. Ево какојоу том обзнру у нојединнм разредима :
I разред : Унисало се • • • • Нанустило Прешло у II разред • Остаје да нонови Отпуштени као несносо
ш
66 18 33 13 2
Од ових 33 који пролазо, има их 10 врло добрих, остали.су добри, међу њима 9-ица по ионовљеном исшиту.
II разред :
Унисало се Оетавило Прешло . Понавља
38 3 28 7
И тако свега у еаа четири разреда : 150 25 97 26 2
Унисало се Нанустило и одсељено , Прешло у старије разреде Понавља разреде . . . Отпуштени као неснособни Пада веома у очи, да се брј слабих ђака у нојединим разредима нриближно слаже са бројем оних ђака, који су ирошле године ио ноновљеном нсниту у те разреде нуштени. У осталом такво слагање опазило се и прошле . године, оиазило се и ранијих година, и, нема сумње, опажаће се и доцније ; јер недостаци у ђачкој сиреми не могу се повторним иснитима тако уклоннти, да се више никад не појаве. Није могућно ни замислити, да ђак у течају од шест недеља постигне путем приватне наставе, из једног или два нредмета — нарочито из два нредмета — онакав уснех, какав није могао постићи у течају од нуних девет и по месеци, норед стручног Од ових 28 који прелазе, има их 1 2 одличних ј НаСТаВНИКа, И ИОреД СВИЈу НаСТаВНИХ СреД-
и врло добрих, остали оу добри, међу њима 7-ица по поновљеном испиту.
III разред: Уписало се . . . . Оставило ....
29 4 Прелази 22 Попављају 3 Од ових '^2 којн прелазе, има их 6 врло добрих, осгали су добрп, међу њима 8-ица по поновљеном испиту.
IV разред :
Унисало се Прелази • Понављп.ју .
17 14 3
Од овпх 14 који прелазе, има их 7 врло добрих, остали су добри, међу љима 6-ица по попоиљеном испиту. ИРОСВЕТНИ ГЛАСНИК
става, којима школа расиолаже. Оно има и у томе изузетака, али то су тако ретки изузетци, да они овакав закључак, основан на дугом искуству, ни мало не кваре. Из бројног ирегледа , који је напред изложен, види се још и то, да је највећи број ученика са средњим оценама. Овоје* рекао бих, са евим на свом месту. Средина чини и на другим пољима рада знатну већину ; за што да то и у школи не буде ? Зло може бити само у томе, што се међу тим средњим ђацима у нае чешће налази цриличаи број и таквих ђака, који се и До самих етаријих разреда са свим случајно нротурају , немајући при том ни воље ни дара да се науком баве. Оваки ђаци у старијим разредима не само да су иа штети самима себи и својим кућама, што у залуд 12