Prosvetni glasnik
163
21*
II По нрочитању заиисника, изјавио је г. Момчпло Иванић, да не може ирегледати рукопис „Примери за Немачку синтаксу" којп му је Савет иа оцену дао ирошлога састанка, и молио је Савет, да на место његово одреди друго које лице за реФерента. Савет је одлучио: да се место г. Иванића умоли г. Живко Иоиовић, да као други реФеренат ирегледа иоменути рукопис. III. Прочитаио је нисмо г. Министра просвете и црквених послова од 1 ов. м. ПБр. 1509. којим се упућује Савету на преглед и оцену дело „Еарактер" у преводу г. Пиколе С. Јовановића „Американца". Савет је одлучио: да се за преглед и оцеиу овог дела умоли г. др. Љубомир Недпћ. IV. Како су на нрошлом саставку нрочитани реФерати г. г. Јов. Жујовића и др-а Милана Јовановића о рукопису „Антропологија с Дпјететиком" од г. Љуб Мпљковића проФесора, а није донета никаква одлука, то је Савет па овоме састанку желећи да чује п мшпљење г. Жујовпћа, одлучио: да се умоли г. Ј. Жујовић да подиесе Савету своје мшиљење о помеиутоме делу, не гледећи на то, што је по новоме наставиоме илану за гимназије, овај предмет отиао. V. Пошто је г. Милан Каиетановић, проФесор Велике Школе, у реФерату своме о „Геометриском Цртању„ од г. Владимира Зделара, изјавио, да му није могуће ирегледати и друга два „Геометријска П,ртања" од г. г. Стојана Марковића и Косте Ивковића, која је прегледао г. Васа Димнћ проФесор, то је Савет одлучио: да се умоли г. Јосиф 1Пмит прОФесор реалке,да прегледа и оценп „Геометрпско Цртање одг. Стојана Марковића и Геометриско Цртање„ од г. Косте Ивковића.
VI. Прочитаи је реФерат г. Димитрнја Јосића цроФесора о дечијем листу „ г Баче" који је г. Петар Никетић понудпо министарству на откун. ГеФерат г. Јосићев гласи: Главном Просветном Саеету Дечнјн лиет од г. Петра Никетића дат мн на оцену прегледао сам. У 1. броју а на стр. 3. под насловом „шта хоКу, уредник је изнео као главну тежњу: да упозна српску децу међусобно и да их уиозна са српским народом по свима крајевима." „ А да би вас с овим упознао, описиваћу вам вели — срнске земље и градове, српске обичаје и ношњу, српски говор и српску песму, српску прошлост, српске јунаке и муке свакојаке. Хоћу да вам исиричам, шта су знатнији Срби урадили за Србе — да би (м. бисте) се и ви угледали на њих, те да радите и ви као и они, а да се клоните онога што није добро." „Ви сте Срби, па све срнско ваља да волите. Волети се пак моЈке само оно, што се добро познаје. Земље су српске ваша отаџбина, коју после ваших родптеља п Бога највише треба да волите п љубите." Колико је допустио мали простор од 8 табака у облику дечијега листа, уредник је и изводио доследну ову своју свесриску тежњу. Уз историјске слике (4 па броју), уз онисе места (Сићевачка Клисура, Задар и Шибеник), уз опис „Гусалија" и кратак али лен животопис Велимира Валожића — има и 19 песама, које се одликуЈу нежношћу, иатрпотизмом и побожношћу а уз то и лакоћом; даље има 8 црииоведака, које су доста лепо изведене. Из арнроде има 8 чланчпћа, од којих су доста лоше и површпо написани „Смрдибуба " (стр. 91) и „ Голуб " (118). Велешке и новости такође су удешене за децу, која полазе III и IV р. основне школе. Остављајући на страну један чудноват ребус (на стр. 16.), што га срећом није могло решити ни једцо сриско ђаче, ја сам тога мишљења, да се Ћаче, дечији лист са сликама може откуаити од иисца ради иоклањања, ђацима 111 разреда основних школа о годишњим исаитима.