Prosvetni glasnik
347
Други наставник предавао је овај предмет у II. и III. разреду и свршио га у II. разр. у половиии априла; а у III. разР е ДУ У ночетку маја. Тешкоћа је било, особито у II. разреду, гато је већина ученика сироманшог стања и није могла набавити све што треба за цртање. б., Слободоручпо предавала су два наставника. Један у I. разреду оба одељења, II, III., и IV. разреду по прегледалицама, које су за то набављене у заводу; а други у V., VI. и VII. разреду све до краја иредавања у овој школској години. в., Тоиографско и орнаментско у VI. разреду и архитектонско у VII. разреду предавао је по прегледалицама један наставник до краја маја. Ерасноиис предавала су три наставника. Један у I. разреду првог одељења; а трећи у II. разр ду у свима врстама лепог писања све до краја маја. Моделисање у блату (скулптура) предавано је у V., VI., и VII. разреду. У V. разреду отпочето је рађење у блату и упознавање ученика са справама, које су за тај рад нотребне. У VI. разреду продужио је до половине годиее моделисање у блату (развијени орнаменти); а у другој половини отиочео је и сам дрворез. У овом раду уиознати су ученицн и са каквоћом дрвета и са тешкоћама, које су скопчане са израдом истог. У VII. разреду настављепо је рељеФно израђивање ориамеита, било из блата или дрвета. Радило се до свршетка маја. Иевање и свирање. а., Певање предавало се ученицима из свију разреда, који су се у почетку школске годипе јавили за то, и учила се „ирактично у мешовитом збору литурђија Златоустова по композицији Корпелија Станковића, за тим Химна Св. Савска песма"; А из теорије иевања: „вежбање
у скали јакој и њеним интервалима секунди, терци и кварти. Скале 8-с1иг Т)-(1иг Р-с1иг". б., Свирање учплн су такође ученици свију разреда, кој и су се у почетку школске године за то јавили. „Учило се у вијолину и то у два одељења: у 1-вом одељењу (почетничком) интервали и скале С-с1пг, 8-с1иг, Б-диг са прикладним мањим комадима од српских игара и иесама све у првој позицији —; у П-гом одељењ-у. вежбање у другој и трећој позицији пошто се иретходно прешла исцрнно школа у првом положају. Све по школи К. Хубера. — Свирапи су прикладни томе комади из стране и српске музике." Предавало се до краја маја. Тимнастжу предавала су два наставпика: један у I. разреду оба одељења, II. и III. разреду; а други у IV., V., и VII. разреду ио наставном плану и завршили су предавања свршетком маја. Помоћника овим иаставницима било је у почетку школске годиие два, доцније један; а нри крају школске године није било ни једног. Женски рад предават је ученицима у I., II., III. н IV. разреду по програму утврђеном. Изложба радова ученица о Петрову-дне учинила је особито добар упечатак на иосетиоце. Из свега овде изложеног види се, да су сви иредмети, одређени паставним планом, били у овој школској години заступљени; а из прве таблице овога извештаја види се, да је успех у настави добар, кад се он има мерити према оним ученицима, који су прешли у старији разред и ко.ји су остали да ионављају испите, иочем је према броју ученика, који су полагали испите прешло у старији разред 48°| 0 ; а остало да понавља испите 28°| 0 . Овај би успех у настави био без сумње бољи, да су свн паставници одмах у почетку године дошли на дужност, да 44*