Prosvetni glasnik
ИЗВЕШТАЈИ СТАРЕШИПА СРЕДИ .ИХ ШКОЛА
339
ријског дртања — то је све што је за иоправку слабих ученика I и II разреда урађено. 5. Да би поједини наставници знали како стоје са успехом из свога нредмета ирема уснеху из других предмета, свака два месеца састављени су и на углед изноишни прегледи успеха из свију обавезиих предмета, те је на тај начин сваки од наставника могао видети, колико му ваља у настави свог предмета радити, те да настава из његовог нредмета упоредо корача са наставом из других предмета. 6. Свака два месеца слати су родитељима слабих учеиика извештаји о учењу и владању истих, како што је то у овој школи од више годипа скоро увек чињено. 7. Кадгод је било могућности потписани одлазио је на часове појединих наставпика. Кадгод би на тим часовима опазио да се наставник губи у великој опширности, или да је у настави ударио сувише једностраним правцем, он је згодним начином утицао на наставника да свој рад доведе у сугласност са радом осталих наставника. — Не може се норећи да би овакав рад старешине завода могао по целокунпу наставу бити од доброг утицаја, али време од непупих осам месеци, за које је потписати старешина радио у овоме заводу, тако је кратко да се у овоме нравцу није могло много учинити Сметње у раду ове школе биле су ове: 1. Једаи наставник, који нредаје математику, дуго је боловао, те је због његове болести за школу могло бити и веће штете, да пије у почетку декембра прошле године исти наставник премештен у другу школу, где је мање посла, а на његово место ностављен други наставник, који је, од како је ностављен, свој посао непрекидно радио.
2. Као што је и напред поменуто, овдашња гимназија добила је паставника за иемачки језик тек на крају декембра нрошле године. По себи се разуме да ова дапгуба није могла бити без штете за усиех ученика у немачком језику. 3. За учење Француског језика ни у једном разреду, осим VI и VII, скоро до 20 јануара ове године није било ручне књиге, него су ученици Француску граматику нисали, а изговарање и читање са табле учили. Тек око 20 јануара ове године почиње управа државне штамнарије од времена на време слати једап но једап табак Фраицуске граматике од Емилијана Берберовића, и то шиљање иродужује се иепрекидно да самих овогодишњих испита, кад је и последњи табак послат. 4. Као сметња у раду ове школе може се узети и то, што су два наставника ове школе веома много одсуствовали. Тако један од наставника (наставник који предаје Историју српске књижевности) изгубио је, које због своје болести, које опет збсг полагања ироФесорског испита, свега 156 часова. или 30,3 на сто од свију својих часова. Други наставник (који нредаје Биологију у VI. разреду и Природопис у млађим разредима) изгубио је као Краљев повереник за изборе народних ћослапика за Велику Народну Скупштину, и због своје болести 116 часова, или 26,2 па сто од својих чланова. Осим иоменутих наставника одсуствовали су још: наставпик Физике 48 часова због болести, наставник математике у VII. разреду 43 часа такође због болести, и наставник хемије и рачунице 40 часова због својих послова, по одобрењу. Али изостанци ова три паставника, једно због своје малобројности, а друго због тога, што су празпе часове заменили други 43*