Prosvetni glasnik
383
Посебице пак било је наставника У ГОДИНИ У. ГИМНАЗИЈАМА У ГЕАЛКАМА 188 1 158 28 188 2 173 32 188 3 204 36 188 4 213 42 Број насгавника увећавао се- у овом иериоду у опште са 124 процената, а просечно у једном заводу са 10 8 процепата годишње. По категоријама били су наставници у појединим годинама овако распоређени.
БГОЈ ПАСТАВНИКА У ГОД.
ПАСТЛВНИЦП
=====
1881.
1882.
1883.
1884.
ПроФесори • • ■
84
80
76
75
Сунленти • • . •
20
Н
19
19
Предавачи • • •
32
59
. 69
71
Учитељи вештина
27
28
51
66
Вероучцтељц • •
23
24
25
24
Свега • ■
186
205
240
СЛ сл
у ироценту
ПроФесори • • •
45-16
39-02
31-67
29-41
Супленти • • • •
10-75
6-83
7 91
7-45
Предавачи - • •
17 20
28-78
28-75
27-84
УчиТељи вештииа
14-52
13-66
21-25
25-88
Вероучптељп • •
12-37
11-71
10-42
9-42
Свега • •
100-00
100-00
100-00
100-00
Број проФесора и сунлепата биоје у 1884. години мањи него ли у години 1881. а предавача п учитеља било је у тој годнни опет много више. Односна размера између 1881. и 1884. годипе била је код проФесора и суплената као 100 : 90 - 4 предавача и учитеља . „ 100 : 196 - 3 наставника у опште као 100 : 137-1
Иптересно је поређење наставника с бројем недељиих часова. У овом прегледу имамо апсолутне и релативне бројеве часона за сваку категорију наставника на по се.
НАСТАВНИЦИ
УКУПНИ БРОЈ НЕДЕЉИИХ ЧАСОВА У ГОДИНИ
1881.
1882.
1883.
00 00
ПроФесори • •
1 152
1 191
1,191
1.027
Суиленти ■ • •
336
180
272
324
Предавачи • • •
590
1 099
1 151
1.137
Учитељи вештина
411
367
584
722
Вероучитељи • •
156
179
198
193
Свега • •
2645
3013
3393
3403
Просечни број недељних часована једног
ПроФееора • • •
13-7
14 9
15-7
13-7
Суплента ■ •
16-8
12-9
14-3
17 1
Предавача • •
18 4
18-6
16 7
16 0
Учитеља вештина
15-2
13-1
114
10-9
Вероучитеља • •
6-8
7-5
7-9
8-0
наставника
14-2
14-7
14-2
13.8
Из овога прегледа видк се, да у просечном броју часова није била велика разлика ни код једне категорије наставника. Једино код вероучитеља налазимо већу разлику између годиие 1881. и 1884, која долази отуд, што су неки гимназијске реалке подигнуте па степен нижих гимназија а тако ообили виши разреда, чиме је и број недељних часова повећан. Колико је било наставника у свако,ј. на по се гимназији, ншкој гимназији, реалци и гимназијској реалци, а колико су они имали недељних часова, то се види из ових ирегледа: