Prosvetni glasnik

90

ШКОЛСКИ ЛЕТОПИС

навођења, тражимо више места, поред помеиутог, и из разлога: што нам ппсац, уз дедо своје, не прплаже геодошку карту Србије, као што раде другп писци уџбеника, н, пр. Восидло —немачку, а Хохштетер и Бишинг аустријску карту. * * * После свегадо сад изложеног ми смо мишљења: да се дело не може иркпоручити као школжи уџбеник, нити штамаати о државном трошку за школску уаотребу. 8. децембра 1891. год. у Београду. Ј. М. Жујовић, П. С. Павловић.

Савет је усвојио мњење г. г. реФерената и одлучко: да се дело не може примити за шкодску потребу. Г. г. реФерентима одређепо је на име хонорара укупао стотину (100) динара. IX. ГГрочитан је извештај г. Мих. Јовића, учитеља, по молби г. Цетра Спирића, учигеља власотиначког. Како је други ре#еренат г. Стев. Д. Поповић, раније изјавио да се слаже смњењем, које је поднео г. Јовић, то је Савет, уважавајући разлоге г. г. реФерената, одлучио: да се г. Петру Спирићу, учитељу власотиначком, могу уважити у сталне године учитељске службе седам година, које је нровео као учитељ власотиначки пре ослобођења нових крајева. С овим је свршен овај састанак.

ШК0ЛСКИ ЛЕТОПИС

КРАГУЈЕВАЧКА ГИМНАЗИЈА Извештај за школску годину 1890.- 91. Број ученика. Кодико је ученика уписано у почетку школске године у појединим разредима, и како сгоји број добрих ученика према слабим, види се из овог прегледа:

У РАЗГЕДУ УПИОАЛО СЕ

ПОДАГАДО ИСПИТЕ

ПРЕШ. У СТАР. РАЗРЕД

ПРЕШ. ПРОДЕНАТА ПОНАВЉА ИСПИТЕ ПРОДЕНАТА

ИОНАВЉА РАЗРЕД ПРОДЕНАТА

VII.

23

21

11

52,38

42,85

4,77

VI.

40

36

16

44,44

47,22

8,34

V.

42

32

6

18,75

50,00

32,25

IV.

79

75

23

30,66

48,00

21,34

III.

78

67

28

41,79

26,86

31,35

II.

106

94

34

37,23

30,85

31,92

I.

117

145

49

33,79

37,93

28,28

Свега: 545 470 167 85,55 36,17 28,28 У прошдој години ирешло је на чисто 44,21 ироцента од целокупног броја ученика, којц су испите полагадц. Учешпки изоставци. У овој школској годипи број ученика, који су изостали од шкодских часова најмање десет дана или више од десет дана пзноси 14,68 нроцента од целокупног броја ученика, који су школу ноходиди до краја ове школске године. У прошдој школској години број ученика, који су изостајали од шкодских часова десет или више од десет дана, износио је 34,86 процента од целокупног броја ученика, који су школу походили до краја I школске године. Из тога се види да су у овој шкодској години ученици у похођењу школе били далеко марљивији, него ли прошлеЈшкодеке године.

Ова ојачана марљивост у похођењу школских часова још се боље види из овога прегледа: ПМАЈУ ИЗОСТАНАКА У разреду 10—12 дана 13—16 дана 17—25 дана 26—37 дана VII. 3 учен. 2 учен. — VI. 5 „ 3 „ 5 учен. V. 4, — „ 1, 1 ученик IV. 7 , 5 учен. 2 „ III. 7 „ 1 » 1 , 1 ученик II- 1 6 , 6 , I- 1 п 3 , 4 « Свега: 28 20 19 2 Награ^ени ученици. По свршеним годишњим иснитнма награђено је ради примерног владања и одличног или врло доброг учења: у VII. разреду 10, у VI. разреду 8, у IV. разреду 4, у III. разреду 16, у II. разреду 9, у I. разреду 20 свега 67 пли 14,25 процента од целокупног броја ученика, који су испите иолагали. Овај процеват износио је у прошлој школској годпни 11,82. Из овога се види да је број оддичних и врло добрих ученика у овој школској години миого већи, него ли у прошдој школској години. Казкњени ученици. У овој школској години кажњено је: затв0р0м изгнањем кажњ. процената у разреду VII. 3 — 14,28 " 1 36,11

VI. 12 V. 18 IV. 40 III. 40 II. 46 I. 73

1

56,25 54,66 59,70 48,93 51,03

Свега: 232