Prosvetni glasnik

332

СЛУЖБЕНИ *ДЕО

а) да ли су приправници показали онолико знања из појединих испитних предмета, колико се од њих тражи према одредбама правила; бј да ли су приправници достигли ону меру опште образованости и онај ступањ умне зрелости, да могу с успехом наставити своје научно образовање у великој школи или универзитету; 3.) да по свршеном испиту, и то најдаље за месец дана, достави министарству свој извештај, у ком ће изложити све што је на том испиту искусио у правцима поменутим у 1. и 2. тачки овог упуства; да ли је нашао за потребно стављати какве напомене у испитном записнику, и које су те напомене поименце; најзад 4.) да у извештају изнесе своје мишљење о том : у којој су се мери нова правила о испиту зрелости, ове школске године први пут примењена, показала у практици као подесна и корисна по целокупни испитни рад, и да ли би и у чем правила требало изменити или допунити. ПБр. 5442. 20. маја, 1892. год. У Београду. Министар аросвете и црквених аослова, Анд. Николићс. р.

5. Упуство надзорницима средаих школа за 1891. 1892. школску годину. Надзорнику средњих школа ставља се у дужност: 1., да се похођењем предавања из свих — или бар већине — предмета увери о садржини, методу и успеху у настави, и да, ако нађе за потребно , и сам пропитује ученике, пазећи при том, да ни у ком погледу не вређа углед наставников ; ако би преглед школе пао у време годишњих испита, надзорник ће присуствовати на испиту из оног предмета, из којега се, према раније утврђеном и одобреном распореду, држи испит; надзорник је пак овлашћен, да на случај, ако му не буде достајало времена, нареди, да се у време, распоредом незаузето, ученици сазову и испитају и из других предмета; 2, да се увери: каква дисциплина влада У школи, да ли се ученици служе иропи-

I саним уџбеницима, или су се, без невоље, неки предмети диктовали ученицима ; 3, да скрене пажњу на целокупно стање завода, а нарочито да се увери : у каквом су стању школска зграда и просторије у њој ; да ли су и у колико библиотеке и кабинети снабдевени књигама и училима; 4, да прегледа начин вршења администрације у школи, т. ј. да види у каквом су стању књиге и прегледи , прописани за школску администрацију, као што су: деловодни протокол, главна уписница ученика, разредни дневници и т. д., и како је уређена школска архива ; 5, да по извршеном прегледу школа, и то најдаље за месец дана, достави министарству извештај, у којем ће, изложивши резултат прегледа, изрећи свој суд о целокупном стању прегледаног завода, и учинити своје напоменеи потребне предлоге о начину, како би се могле уклонити мане и недостаци, на које би надзорник при прегледу наилазио. ПБр. 5441. 20 маја 1892 год. у Београду. Министар просвете и црквених иослова, Анд. Николић с. р.

6. На основу чл. 73. и 74. закона о основннм школама, а по саслушању Главног Просветног Савета, министар просвете и црввених послова одредио је за школске надзорнике основних школа за ову, 1891—92. школску годину ова лица: У Београду: за школе код Саборне цркве г. Миту ЖивковиКа, проф. из Београда; за школе на Сави и вежбаоници В. Ж. Школе г. Михаила БаниКа, професора из Београда; за школе на Теразијама г. г Борђа П. Рокни11а, проф. нз Београда ; за школе на Дорћолу и Јалији г. Сгеву Давидовића, проф. из Београда; за школе на Запад. Врачару г. Милоша ДиниКа, проф. из Београда; за школе на Источ. Врачару г. Петра Павловића, проф. из Београда ; и за школе у Иалилули, Топчндеру и Дому за сиротну и нанушгену децу г. Љубомира ЈовановиК, цроф. из Београда.