Prosvetni glasnik

584

ШКОЛСКИ ЛЕТОПИС

Слике предмета, који су предстакљелп у перснективном изгледу (у II. св. за III. разр.), као: бурета иа листу 16., кавте па л. 12, лотике л. д. и т. д. погрелши су; а не ваља ви слнка ножпћа л. 15., јер лу је сечиво шире од корнца, у које оно треба да се уклапа; нп зидног часовника л. 19., што му нема шеталице. Исто тако, ни у слпцн нам не треба аустријски ,чаков" (л. 5. у II. св. за II. разр ), који је требало и лако могао да буде замењен нашом садањом војпичком качкетом. Даље, предмети који су представљени у геометријском изгледу мало су бољи, као : чекић, тестера, турпија, сикирпца, ашов, башт. ножић и т. д., но и на овим цртежима погрешно су подебљаване оне ивице, које би због јачег осветљења, као и на њиховим оштрицама, требало да су цртане баш тање. Крајње непознавање правпла осветљења и технике сепчења, огледа се и на онпм нешто осенченим местима , где су облпне иогрешно сенчене као равнине. Осим тога, и облици цртаних (штампаннх) иисмепа, сасвпм су незгодни и примитивнн, па исто тако и орнаментика на оннм цртелшма за женске ручне радове ; све је то рађено без разумевања и просто из главе, и без икаквог угледања на народне орпђпнале, који су ипак далеко бољн од ових самосталних композицпја г. Ђурићевих. Но најнезгоднија је слика на л. 5. у III, св. за IV .разр. м. шк., којој се слици, у иотпуном смислу, не зна крштеног имена, — да ли је то требало да буде каква лоза, грана, метла или неки Фантастички орнаменат за женски вез?. А истоје тако проблематична и слпка нред њом (на 4. листу). Даље, за нрекор је н она слика змије (л. 15. иста св.), јер јој поједини завпјутци око оне гране, не-

мају пикакве везе и целине. Исто тако, детињаст је и нацрт оних биљних листова (у II. св. за IV разр.), и они су цртанн на памет, без угледања на чриродне примерке; зупци на нериФерпји лпстова (св. II. за IV. разр. на л. 2. п 10.), окренутн су с једне стране навише, а с друге стране наниже! Смешна је и слпка 10. у пстој св., на којој је она гранчица с крушком на средини дебља, а на оба краја истањеаа је, па још се нз ње једна танка гранчица рачва навнше, а на доњем крају друга на ниже. Просто, цела је ствар само трудољубива детињарија, и зато ја овај реФерат морам да завршим речимапомепутогревизорског извештаја:—Гледајући ове цртанке морам и да се смејем оволикој наивностп, а и да јако жалим опај узалудни труд п вољу, што су у похвалној намерн у ове цртанке уложени ! Па према свему, пзјављујем: да ове цртанке не могу никако бити уаотребљиве у гиколама. 6. јануара 1898. г. У Београду. Главном Просв. Савету нонизаи и захвалан Стеван М. ТриФуновић, учитељ цртања у II. беогр. гим. Савет је усвојио мишљење г. г. реФерената п одлучио: да се ово дело не може примити за памењену потребу. Г. г. реФерентима одређено је на име хонорара свакоме по двадесет (20) динара. С овим је свршен овај састанак.

шко л скн СРЕДЊЕ ШКОЛЕ. ГОР.-МИЛАНОЕ. Н. ГИМНАЗИЈА Извештај за 1892.—93. шк. годуну. I. Наетавници. — Наставници били су до 5Фебруара ове г. у потпуном броју, те су се до тога дана могли свп предмети предавати, но после је један наставвик премештен. Наставника крајем школ. годнне било је 6 и то: 1 проФесор, 4 предавача и 1 вероучитељ. Наставници су се потиуно сдагали и сви су савесно вршиди своју дужност.

ЛЕТОПНС

II. Ученици. — 1 У аочетку и у току школске године уаисало се у сва четири разреда ове ниже гимназије 86 ученика и то: у I. разреду 34 ученика; , Н. „ 18 , III. „ 19 „ , IV. 15 , Свега 86 ученика. 2. Оставили у току године сасвим школу: у I. разреду 1 ученик; - 11 • » 1 » Свега 2 ученика.