Prosvetni glasnik
— X —
већином по варошима, а знатаи број учитељица но мушким школама налази се по селима, гдесуврло често разреди комбиновани, аиприлике много иеповољније зарадушколи, него но варошима. Ну ако с овим иоређењем пођемо даље, па видимо какав је успех учитеља, код којих још већи број ради по сеоским школама, према успеху учитељица по женским школама; даље, кад упоредимо усиех наставника по варошима и селима, ми ћемо се уверити, да узрок овој разлици у успеху учитељица по женским и мушким школама лежи много дубље, него што оу то обичне школске прилике, у којима се крећу наставници по селима и варошима.
Тако из горгвих бројева видимо, да је усиех учитељица у женским школама много повољнији и од успеха учитеља, код којих се мора претпоставитп и јача интелигенција и већа отиорна снага против неиовољнпх школских прилика, па ипак је код њих одличан и врло добар успех 86'оз, док код учитељица у женским школама 89 - 42Сад да видимо како стоје оцене наставника у опште по варошима и селима, а како посебице учитељица по мушким и женским школама само у градовима, пошто је врло незнатан број оних учитељица које раде по сеоским женским школама (свега 3), те се не могу ни узимати у поређење. 11 О У 0 11 Е X У Б' АРКЕ8 ЕЕ8 1Ч0ТЕ8 0ВТЕХ1ЈЕ8
Број наотавника
— Гчотвге с1ез тзићЦеигз
Број учитељица у 1 радовима Котђге Јез јп8111и1псез (1апз 1ез у111ез
У ш
к о л а м
а — Б а
11 8 1
е з е с
о 1 о з
градским игћатез
сеоским гига1ез
мушким роиг 1ез ^агдопв
жснеким роиг 1ез 1 ГШез
с в е г а 1 о 1 а 1
мушким роиг 1ез 1*аГСОП8
женским роиг 1ез ГШез
с в е г а 1 о 1 а 1
Одличних — РагГаив •
339
340
566
113
679
63
112
175
Врло добрпх — Тгсз 1)0115
172
369
485
56
541
53
55
108
Добрих — Вопа
46
113
143
16
159
20
15
35
Слабих — РаЉ1е8
10
32
38
4
42
2
4
6
Свега — То1а1
567
854
1.232
189
1.421
138
186
324
П
Р о ц
Е Н А
Т — Р
К 0 Р
0 К Г 1
I 0 N
Одличних — РагГакз •
59-79
39-81
45-94
59-79
47-78
45-65
60-21
54 01
Врло добрнх — ТгС8 1)0118 • • • . •
30-34
43-21
39-37
29-63
3807
38-40
29-57
33 34
Добрих — Вопв
8-11
13-2 3
11-61
8-46
11-19
14-50
8-07
10 80
Слабих — РаШез •
1-76
3*76
3-08
2-12
2 96
1 -45
2-15
1 85
Свега — Т о*а!
100 00
100 00
100 00
100-00
100-00
10000
10000
100-00
Одличних и врло добрих учитељица било је више него учитеља. Исто тако било је оваких наставника више у градским школама него у сеоским. Поредимо ли проценат градских наставника са наставницима сеоским, ми налазпмо, да је на сто првих долазило ових других код
одличних 67'* — 92 врло добрих • ■ -142/'" добрих * 163 слабих 213 Кад овако поредимо учитеље са учитељицама, онда излази, да је на сто учитеља долазило учитељица