Prosvetni glasnik

— X —

већином по варошима, а знатаи број учитељица но мушким школама налази се по селима, гдесуврло често разреди комбиновани, аиприлике много иеповољније зарадушколи, него но варошима. Ну ако с овим иоређењем пођемо даље, па видимо какав је успех учитеља, код којих још већи број ради по сеоским школама, према успеху учитељица по женским школама; даље, кад упоредимо усиех наставника по варошима и селима, ми ћемо се уверити, да узрок овој разлици у успеху учитељица по женским и мушким школама лежи много дубље, него што оу то обичне школске прилике, у којима се крећу наставници по селима и варошима.

Тако из горгвих бројева видимо, да је усиех учитељица у женским школама много повољнији и од успеха учитеља, код којих се мора претпоставитп и јача интелигенција и већа отиорна снага против неиовољнпх школских прилика, па ипак је код њих одличан и врло добар успех 86'оз, док код учитељица у женским школама 89 - 42Сад да видимо како стоје оцене наставника у опште по варошима и селима, а како посебице учитељица по мушким и женским школама само у градовима, пошто је врло незнатан број оних учитељица које раде по сеоским женским школама (свега 3), те се не могу ни узимати у поређење. 11 О У 0 11 Е X У Б' АРКЕ8 ЕЕ8 1Ч0ТЕ8 0ВТЕХ1ЈЕ8

Број наотавника

— Гчотвге с1ез тзићЦеигз

Број учитељица у 1 радовима Котђге Јез јп8111и1псез (1апз 1ез у111ез

У ш

к о л а м

а — Б а

11 8 1

е з е с

о 1 о з

градским игћатез

сеоским гига1ез

мушким роиг 1ез ^агдопв

жснеким роиг 1ез 1 ГШез

с в е г а 1 о 1 а 1

мушким роиг 1ез 1*аГСОП8

женским роиг 1ез ГШез

с в е г а 1 о 1 а 1

Одличних — РагГаив •

339

340

566

113

679

63

112

175

Врло добрпх — Тгсз 1)0115

172

369

485

56

541

53

55

108

Добрих — Вопа

46

113

143

16

159

20

15

35

Слабих — РаЉ1е8

10

32

38

4

42

2

4

6

Свега — То1а1

567

854

1.232

189

1.421

138

186

324

П

Р о ц

Е Н А

Т — Р

К 0 Р

0 К Г 1

I 0 N

Одличних — РагГакз •

59-79

39-81

45-94

59-79

47-78

45-65

60-21

54 01

Врло добрнх — ТгС8 1)0118 • • • . •

30-34

43-21

39-37

29-63

3807

38-40

29-57

33 34

Добрих — Вопв

8-11

13-2 3

11-61

8-46

11-19

14-50

8-07

10 80

Слабих — РаШез •

1-76

3*76

3-08

2-12

2 96

1 -45

2-15

1 85

Свега — Т о*а!

100 00

100 00

100 00

100-00

100-00

10000

10000

100-00

Одличних и врло добрих учитељица било је више него учитеља. Исто тако било је оваких наставника више у градским школама него у сеоским. Поредимо ли проценат градских наставника са наставницима сеоским, ми налазпмо, да је на сто првих долазило ових других код

одличних 67'* — 92 врло добрих • ■ -142/'" добрих * 163 слабих 213 Кад овако поредимо учитеље са учитељицама, онда излази, да је на сто учитеља долазило учитељица