Prosvetni glasnik
С Л У Ж Б Е
И II Д Е 0
4о9
нистарства од 24. септембра 1888. г. ПВр. 8417 и од 11. новембра 1888. год. ПБр. 12.766 (стр. 110. и 112. Иросв. Зборнака); 2., За одличног сматраће се онај ученнк, чији ресултат годишњих оцена свију научних иредмета буде износио 4'/,; за ученике I разреда овај се резултат изводи из оцена добнвених на пријемном испиту. ИБр. 12205. 11. августа 1898. год. Београд. Мииистар иросвете и црквених иослова, Андра Ђорђевић с. р. Свима директорима средњих школа У ирилогу иод ;/. шаље Вам се један примемерак Формулара, према коме ће се вршитп упис ученика за све разреде средњих школа. Рубрике у овоме обрасцу и саме иоказују, чиме ћо ову аријаву попунити родитељ. старалац или п сам ученик који се уписује; а овај ће се Формулар моћи иабавити преко државнога књижарау месту у коме је школа, пошто је под данашњим издата на. редба Управи Државне Штампарије, да од ових прпјава потребан број достави свакој књижари у ономе месту, у коме се налази државна средња школа. Пријаве ћете набавити из канцеларијских трошкова и даваћете их бесплатно родитељима и ученицима ради иопуњавања. Иошто пријаве буду пбпуњене, Ви ћете их примати од ученика редом по разредима и у дане, које за тај посао будете одредили, а по пријему свих пријава средићете их ио азбучном реду, те ће оне тако послужити као сгалан и тачан извор за иодатке, који ће се посде уносити у главну уиисну књигу. Пошто се на ова.ј начпн упис ученика изврши, Ви ћете све прилоге, које ученици уз ову пријаву буду ириложили (крштеиицу, сведоцбу и т.д.)— ученицима вратити на њихову употребу, а сређеие по азбучноме реду пријаве увежите, или их на левој нвици гумпрајте и улените, па их тако неко време причувајте раДи података, који се у њима буду налазили. — Према свему овоме од ученика ће се приликом пријаве за упис у којн разред гимназијски наилаћивати само законом пропнсаиа уписнина и школарина, а за пријављивање о упнсу у школу неће се никаква такса наилаћивати. ПБр. 12191. 12. августа 1898. год. Београд. Мииистар аросвете и црквених иослова, Андра ЂорђевиЋ о. р.
Свииа директорима средњих школа Чланом 83. Закона о средњим школама створсна су разредна већа, а чланом 86. одређена су им ирава и дужности. А једна од најглавнијих дужности разредних већа јесте: да „истражује путове за што боље васнитање ученика" и да „утврђује начине подједнаког наставничког поступања према ученицима." У подједнаком постунању наставника нрема ученицима и лежи главна погодба за могућност моралног утицања на ученике, могућност ученичког васнитавања. Али да се дође до једнаког поступања наставничког с ученицима, потребно је да сви наставници имају о појединим ученицима више мање једнако мишљење, потребно је да је индивидуалност ученичка јасна и прзната. У својим односима и ноступцпма према ученицима наставници се неће огрешити и о правичност само тако, ако буду своје ученике добро познавали, ако им буду знали све њихове добре и лоше страие, све врлине и мане. Само ће тада наставници моћп с великом мером ноуздања нроцењивати ученпчке ноступке, њихно нонашање и вдадање. Само ће тада и наставничке иохвале и иокуде, награде и казне над ученицима, изрнцане било појединЦе било колегијално, моћп бити одмсрене и нраведие, а само се тако н може утицати на ученичко ноправљање. Једаи од путова, да наставници дођу до нознавања својих ученика и до правилиог мишљења о њима, лежн у тачном вођењу школског дневппка. Разредни дневник треба да буде огледало ученичке тачности и иснравности. Ту треба да јс све, нз чега ће наставницп моћи склонити свој суд о овом или оном ученику и његовом раду и владању. Тога ради сам нашао за нотребно да наредим: да се досадашњи облик школског дневника заменп другим, за горњу сврху подеснијим, од кога Вам се у прилогу под - Ј. шаље један табак с напоменом, да јс Унрави Државне Штампарнје већ наређено да наштампа потребан број оваквих Формулара, те ћете их моћи већ ове школске године набавити и употребити. Самп наслови рубрика одређуЈу и упућују шта ће се у коју стављати. У прву, дакле, рубрику .Предмети", иза рубрике „Дана и часа", наставник ће кра.тком белешком озпачити: шга је на часу нз свога предмета с ученицима радио и прешао. Белешка нека је кратка и концизна али исцрина. Пз каквих је разлога нотребно ово радитн лако је иогодити. И самом иредметном наставнику ће оне белешке добро доћи ради нрегледностп "пређене наставне грађе, а за разреднога старешину, одпосно за директора, ова је рубрика неонходна радн контроловања наставннчког рада у смислу пропи59 *