Prosvetni glasnik

С Д У Ж В Е Н И Д Е 0

117

1. Сви ученици IV разреда средк.их шкода, бел разлике успеха, подагаће течајни исппт: а. Из српског и немачког језика и математике — у гимназији и реадном одсеку њеном; б. Из српског, немачког и латинског језика у хуманисгичком одсеку гимназијском. 2. Учеиици, који би из других предмета., сем горе иоменутих, имали као годишњу оцену (изведену по чл. 87. зааона), слаб успех, полагаће течајни испит и из тих предмета. 3. Из свију других нредмета оцена годпшњег успеха IV разреда уаосп се у сведочанство о нижем течајном испиту. 4. Течајии се испит најпре полаже из предмета обележених у тачки 1. ових Правила, и то из сваког предмета посебице, у размацима најмање од два дана између предмета. 5. Ученик, који би добио слабу оцену из ма кога од ових предмета, неће се пуштати на даље испите, већ ће се оставити да разред понови (чл. 48. закона). 6. 11о свршетку ових испита испитива&е се ученици номенути.у тач. 2. ових Правила. 7. Течајни је испит: из српског језика усмеп и писмен, из осталих предмета усмен, Испптивање сваког ученика из сваког предмета треба да траје до 10 минута. 8. Ученици ће се проиитивати из разних, увек само гдавнијих г делова дотичиих предмета целог нижег течаја, како би се могло видети њихово знање предмета и спрема за ирелазак у вишу средњу школу. Сем иредметаога наставника имају права ученику питања стављати и остали члаНови одбора. 9. У испитном одбору за нижи течајни испит мора бити увек пајмање три члана: директор иди разредни старешина IV разреда као председник, и иаставници иредмета поменутих у тач. 1. као чланови. Ако су у рукама једнога иаставника два предмета, директор ће за трећега члана одбора одредити другог ког наставнпка IV разреда. Наставници нак осталих преДмета (за ученике у тач. 2) улазе у одбор као ванредни чданови са прром гласа само кад је испит из њиховог предмета. 10. Оцеиу течајног испита даје ученику иснитни одбор већином гдасова, независно од годишње оцене. При једнакој иодели гласова, већинаје где је председник одбора. 11. Јачн успех из предмета, обедежених у тачки 1. ових правида, узеће се као накнада за сдабији успех из другнх предмета (тач. 2. Правида). Ово нарочито вреди за ученике, који се оддикују својим вдадањем, вредноћом, и у опште савесношћу у вршењу својпх ученичких дужности.

12. Ученици који би болешћу иди каквим другим опрапданим узроком билн спречени да иодажу течајни испит у месецу јуну, полагаће га нрвих дана нове школске године. 13. Ради припреме за течајни исггит, за учеиике IV разреда предавања престају 25. маја. 14. Ученицн IV разреда, који бм на основу члана 42. Закона из школе били отпуштени, морају најнре као приватни ученици подагати из свију - предмета тога разреда, па тек после* тога биће пуштени на течајни испит по овим Правилима. 15. Ученицн из приватних средњих школа (члап 50) дужни су до 30. маја с уредиим сведочанством IV разреда пријавити се, лично, директору државне средње школе у којој желе полагати нижи течајни -испит. За ове ученике такође вреде све одредбе ових правила. 16. Сведочанства о ноложеном течајном испиту овим ученицима даваће оне државне средње шкоде, . у којима бп такви ученицн испит полагади. ПБр. 999. 28. јануара 1899. г. у Веограду. Мииистар иросвете и црквеиих аослова, Андра ЂорђевиЋ, с. 1).

Овима директорима средњих школа (Да се за уверепа, која би се давала ученицима иреко године, наилаКује такса од 0'50 дин.) Директор једне средње школе обратио се министарству с питањем: да ли ће се за уверења, која ученици буду добивали у току шк. године (по члану 55. закона) папдаћивати онодика такса кодика и за шкодска сведочанства. Како је међу уверењем и школским сведочанством разлика само у томе што се једно даје у току а. друго на крају шкодске године, тојејасио да на школска уверења треба лепити оноликутаксу колику и на сведочанства, дакле по 0-50 динара, према последњим измеиама у закону о таксама. ПБр. 1578. 12. Фебруара 1899. год. у Београду. Мишстар аросвете и црквеиих кослова, Андра Ђор-ђевић с. р.

Свима директорима ередњих школа (За све гране математике за један разред да се даје и једна оцена) У тачкп 4. наиомене за наставне планове наших средњпх школа стоји да су „све гране математике за сваки разред један предмет", што собом 1-5*