Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

787

пева како се рубље простире, деца шире ручице и бајаги простиру по конопцу, после се у песми помиње како ветар љуља то рубље, а деца се телом клате лево и десно да то љуљање преставе. У трећој песмици се ређају радње: како се шије одело, како обућа, како се меље кава и т. д. Деца пропраћају шивење одела подижући руку, као кад конац извлаче; за обућу обема рукама извлаче конац као обућари што раде, каву мељу и конце мотају на клубе онако како се то у ствари ради. Песму, која се пева кад се дете усаављује, заврше деца са тш.... тш.... тшш... и ућуте се, јер је дете заспало па сад лагано иду на прстима да дете не пробуде. Негде уз овако певање држе деца лутку; а неки пут, место тога, мету само песницу десне руке у длан леве руке, па то љуљају и успављују; а разуме се да жива Фантазија дечја и од те песнице замишља као да држе лутку или баш истинско дете. Уз нарочиту песмицу о иотоку и рибицама, забавиља на патосу обележи две пруге, то је као ноток. Гледајући тај поток деца певају а кад се у песми помиње како се поток прескаче, деца и прескачу овај замишљени поток. Песмицу која помиње тице, које стају на гране, прате тим покретима што почучну да представе како су тнце пале на гране; кад се каже да тице полете, деца устају и шире руке. Где се после пева каке кораке чини рода, ту деца корачају великим корацима с укрућеним ногама; а кад се помене јелен с роговима, деца подигну руке н рашире прсте, те тиме преставе гранате рогове јеленове. Песмицу о школској соби, прате тим покретима, што показују таван, под и зидове, чим се у певању то и спомене. Песмицу о орасима пропраћају тиме, што рукама представљају како се ораси крцају, а за тим бајаги ваде из џепа други те и њега разбијају. У другој песмици се говори како баштован сеје цвеЛе и како оно лепо расте, а деца пружају ручице у вис и шире прсте где се каже како је цвеће порасло и цветало. Другу песму о башти и цве&у представљају деца тнме, што начине коло, а неколико њих стоје у колу, шире и крећу руке, а све то представља као ограђену башту и цвеће у њој. Осим поменуте игре „Ухватисмо малог миша", која иде с певањем, имају сличну игру Мачка и миш, која се игра без певања. Игра се овако: Једно дете је миш, друго мачка. Миш бега око клупе и између клупа; почучне, крије се, а мачка га вија. Остали се сити насмеју, гледајући како се вијају ово двоје. Још има пуно нгара и песама с покретима разним, јер у дечјим забавиштима, рекао бих, боље се појима дечја природа но игде на другом месту, па се ту, према тој природи дечјој, нарочито бирају и уде-