Prosvetni glasnik

наука и настава

793

"фЈ ј Ј|Ј ЈЈЕЈ

I I

Ко-ло, ео-ло во-де-нич-но, ме-ље зр-но пше-нич-но. То се отпева 3—4 пута. Онда, на дати знак, сва деца стаиу,? почучну нли кдекну на једно кодено. У исто време викну: кр, кр, кр! То значи да се коло воденично сл.омило. Сад дада певају:

2*

5

ЈЈЈЈ1ЈЈ Г

I Ц ђ ј|

Ко-ло нам се по-ло-ми и штету нам у - чи - ни.

Ј Ј Ј <г| ; Iј у |Ј ГЈј

<—^

До-не - си - те се - ки - ру, ке-сер, свр-до, бур - ги-ју. Че-кић, длето, те - сте-ре, ма^ае, ве - ће јек - се-ре.

ЗЕЕг

Л Ј

Ко - ло да о - пра - ви - мо, жи - то да са - ме - ље - мо.

Кад се ово испева, онда се деца ућуте, и почну радити, т. ј. оправљати сломивено кодо воденично. Пре игре објасне се деци алати разни и покаже се како се ради алатима који се помињу у песми: секиром, кесером, сврдлом, бургијом, чекићем, длетом, тестером и како се јексери укуцавају. По неколико деце одреди се да раде са сваким од поменутих алата. И сад, кад се испевају горњи стихови и кад се ућути, онда деца раде рукама: једни дељу секиром, други кесером, трећи бупхе бургијом, четврти сврдлом, пети ударају чекнћем, шести дубе длетом, седми тестерпшу, осми укуцавају јексере. Тако се ради неко време ћутећи. На дати знак устају деца, хватају се за руке и певају:

<14*

Сад је ко-ло го-то-во, о-кре-ни-мо по-но - во.

Код речи: окренимо поново, кораче деца напред и почну опет окретати коло, а по том почињу с почетка опет ову песму и игру. вросвеиш глаоник, 2, 1900., 52