Prosvetni glasnik

150 6 ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

Наиомена 1. Средње школе, које издржавају градови, земства, друштва, сталежи или приватна лица с неком помоћи од државе, или које се издржавају еа рачун државне касе, а с помоћу од именованих удружења и лица, морају имати тип државних школа. Напомена 2. Средње школе, које се отварају искључиво о трошку градова, земстава, друштава, сталежа или приватних лица, могу и одступити од општега типа у границама, које ће за сваки појединачни случај означити Министар народне просвете. 2. Задаћа је средње школе васпитавати омладину и давати јој по могућству заокругљено средње образовање а у исто време спремати је за стуиање на више научне заводе. Заједно с тим, лрва три разреда средње школе морају собом представљати потпуни течај ниже шкоде и имати програм, који ће се по могућству слагати с програмом те ниже школе тако, да би они који сврше течај ниже школе могли ступити у IV разред средње школе без испита или би положили испит само из понеких предмета, који не улазе у програм ниже школе (нови језици). 3. Средња школа има седам разреда и сваки траје годину дана. 4. Ирема тројакој задаћи коју има средња школа она је дужна: а) у прва три разреда дати у довољној мери заокругљено знање о Закону Божјем, руском језику и граматици, народној историјн у свези с општом, у аритметици с нарочитим обзиром на практично рачунање, геограФији |руској и општој, геометриском цртању, краснопису и слободноручном цртаљу и макар основну обуку у новим језицима. Та три разреда морају бити оншти и обавезни за све ученике; б) у програм IV—VII разреда средње школе онштега типа улазе као обавезни иредмети: Закон Божји, руски језик, логика н литература како народна, тако и опвдта, латински језик, познавање закона, познавање домовине, Француеки и немачки језик, математика, Физика, историја руска и општа, географија и природне науке; в) почињући од IV разреда, ученици средње школе деле се на две групе: једни, који желе да иду на универзитет, уче латински језик а ослобађају се предмета познавање закона и домовине и други, којн неће на универзитет, уче у оно исто доба два последња предме.та а ослобођавају се учења латинскога језика. 5. У градовима: Петрограду, Москви, Кијеву, Варшави н Јурјеву једна од њихових средњих школа мора бити таква где ће се обавезно предавати грчки и латински језик. 6. Иредавање грчкога језика као необавезног предмета може се допустити и у осталим средњим школама али ће то зависити од стања економских сума, даље од могућности размештаја и од броја ђака који буду изјавили жељу да уче тај језик. На таквим истим основима може бити донуштено и предавање инглеског језика у средњим школама. 7. На васпитање ученнка мора се обратити нарочита пажња; они се морају привикавати школској дисциплини и на гимнастична, војена и Физичка вежбања; уз то треба увести покретне игре, ручни рад и удесити школске екскурзије и шетње. 8. Они ђаци добивају сведоџбу о завршном средњем образовању, који с уснехом сврше средњу школу. Дипломе о зрелости укидају се. Који иосле тога желе продужити своје образовање на вишим научним заводима ступају на универзитет: