Prosvetni glasnik
СЛУЖБЕНИ ДЕО
329
хектара земљишта за школску башту у близини школе, и да све то одржава у доброј огради; 2., да подиже, оправља и у добром стању одржава школске зграде, у којима морају бити иотребне учионице и радионице, удешене према хигијенским и педагошким правилима, станови за наставнике и за послужитеље, а у местима где ученици зими станују у школи, још и собе за спавање, трпезарија и кујна, заједно с потребним намештајем и посуђем; 3., да набавл>а школски намештај; 4., да даје огрев за школу, за наставнике и за послужитеље, и то свагда у почетр;у школске године за целу годину ; 5., да плаћа школске послужитеље; 6., да рукује школском благајном, школским имањем и школским Фондовнма; 7., да се стара да што већи број деце походи школу, и да потпомаже наставнике у свима школским пословима; 8., да издржава дечја забавишта, и да, по могућству, потпомаже све просветне установе, којима се шири писменост у народу. Ако школска општина не би вршила ове дужности како треба, државна ће је власт на то нагнати. Члан 15. Сиромашшш општинама притичу у помоћ срез, округ и држава при подизању школских зграда. Министар нросвете, у споразуму с Министром грађевина, а по саслушању Главнога Просветног Савета, прописује угледне планове и иравида за грађење школа. Према тим плановима школске се зграде могу поделити на више класа. — Планове школских грађевина за поједина места одобрава окружнп школски одбор. Шр;олска општина може подићи школу у својој режији по одобрењу Министра просвете и црквених послова. Кад општина нема потребно земљиште за подизање лнкола, може га откупити по закону о експропријацији имања. Министар може одобрити да поједини срезови или окрузи о заједничком трошку подижу нове школске зграде