Prosvetni glasnik
НАУКА И НАОТАБА
ПРЕДАВАЊА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ ИЗ НАУКЕ ХРИШЋАНСКЕ О ЕОДИЦУ (У I РАЗРЕДУ)
За морадно — религиски развитак наше омдадине нема важнијег предмета у основној настави од Науке Хришћанске. Она неиосредно нзазива осећања побожности и утиче на срде и осећања дечја тако, да дела њихова буду чистија. И што данашњи нараштај тако лоше стоји у том погледу, биће узрока, између осталога, и у немару нашем, с којим се предаје овај предмет у основној школи. На једној страни сухе, штуре догме, деци неразумљиве и досадне за просто учење напамет, а на другој страни груби натурализам, који хоће да објасни све, да објасни и оно што се не може објаснити, и што наивноме духу млађанога доба и не треба објашњавати чине, да се ми с предавањем овога тако важног предмета за морадно — религиски развитак налазимо између две провале. И доиста је велико пптање како ћемо измирити ове две супротности, и како ћемо предавати овај предмет у школи уопште а у основној школи посебице. И радници на лољу васпитноме, мислиоци о подизању подмлатка нашега, не би требало да се губе, у којекаквим ситницама и у личним зађевицама, него да се лате расправљања овако крупних питања по васпитање његово, а то ће рећи по будућност народну. А докле ово не буде, ево ми износимо само један оглед, како ваља предавати овај предмет, не игноришући ни развијање разума нити бежећи од сваке натприродности, коЈа силно може да утиче на нравилно развијање осећања наших. Сем овога ова се настава тесно може везати за живот људски и с нашим лепим обичајима народним, тако, да чине једну целину; а и