Prosvetni glasnik
26*
ШКОЛСКИ ЛЕТОПИС
ПОЛУГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈ 0 СТАЊУ ОСНОВНИХ ШКОЛА У РУДНИЧКОМ ОКРУГУ
На основи чл. 74. талке 18. закона о народним школаша, а у вези расииса Господина Министра Просвете и Црквених Послова, од 29. јула 1904. год ПБр. 11912., част ми је учтиво иоднети, Господину Министру, овај полугодишњи извештај о стању основних школа рудничког округа: I 0 школским зградама Пуним задовољством може се констатовати, да руднички округ, у погледу школских зграда, заузима видно место. Само је једна школска општина у овоме округу — гукошка — која нема своје школске зграде; али и она, у велико, чжни припреме, да још овога пролећа исту подигне. Све остале школске ошптине, овога округа, имају, или у својој режији нагло подижу нове, модерне школске зграде. Иницијатива за подизање нових школских зграда није потекла са стране или по наредби, већ од самих грађана дотичних оппттина, што је очит доказ, да је пробуђена народна свест још и потенцирана сталном жељом: да школа врши главну улогу у просвећивању народног подмлатка и културном преображају нашег народа. Стање школских зграда, у овоме округу, најбоље показу.је овај преглед: (Види на стр. 388 и 289.) II 0 школском налештају и училижа Од свега школског намештаја најозбиљнију пажњу треба обратити школским клупама и школским таблама. Од првих у многоме зависи здравље и правилан развитак дечјег организма, а од других, правилно извођење основне наставе. Потицале су неколике наредбе од министарства просвете, да школе набављају нове клупе, по моделу који је препоручен и од Просветног С?вета, али се, на жалост, мора признати, да је до сада слаба пажња поклањата неоспорној важностп, коју школске клуие имају у погледу дечјег здравља и правилног извођења школске наставе. Изгледа, да је ово питање, које долази у област најважнијих школских питања, занемарено поглавито с тога, што се у самом почетку извођења наишло на замашније тешкоће. Али то је погрешка, коју просветни радници не смеју даље носити, као што се и у извођењу овог питања не могу руководити повољнијим материјалним приликама других народа.